سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خیلی بد رابطمو یک طرفه کات کردم

پرسش

تاریخ ثبت : 07 خرداد 1398
824  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
اگر به هر دلیلی از ترس نگرانی این که نکنه فردا اینجوری بشه ,نکنه یکی دیگه رو ببینم خوشم بیاد. اصن چرت و پرت .
یه رابطه خوب رو خیلی بد و خیلی احمقانه تموم کرده باشی
و دل طرفتو, شخصیتشو خورد کرده باشی از نفهمیت ک داری کار درسته رو میکنی....
حالا نتونی شب بخوابی باید چیکار کنم؟؟
به ترسی که بهش پیام بدی, زنگ بزنی بگی اشتباه کردم گوه خوردم
پیشه خودت میگی
دو ماه گذشته دیگه فراموشت کرده ولی این دوماه جهنم بوده دنیات از اونورم بهش نگی
داری دیوونه میشی
چیکار باید بکنم
خیلی بهش نزدیک شده بودم واقعا از روی صداقت و علاقه ولی خیلی چیزا برام فرق کرد تو مرور, و ییهو کندم,من تغییر کردم و روز ب روز بدتر شدم و اون روز بروز بهتر.میدونم تله هام درگیرنو از ترس همینم بی هوا زدم زیر همه چی.
داغونش کردم
روز و شبی نیس ک بیادش نیفتمو از کاری ک کردم گریم نگیره....

مهمترین سوال :
میخام جبران کنم ضربه ای رو ک زدم و بگم دوستش دارم و هر حرف و قولی ک بهش دادم از روی دوست داشتنم بود ولی الان واقعا تکلیفم با خودم ملوم نیست و نمیدونم از زندگی جی میخام....دارم میپکم ک مطمعنم نیاز به رابطه دارم ولی آگاهیشو ندارم و بازم لطمه میزنم به آدما
چیکار باید بکنم با طرفه قبلیم؟
چطور ظربمو جبران کنم؟؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
23 شهریور 1398 ساعت 23:40

باسلام واحترام

در رابطه با موضوعی که مطرح کردید نیاز است ابتدا بر احساسات خود کنترل داشته باشید تا بتوانید به درستی بیندیشید سپس واکنش نشان دهید. برای اینکه بتوانید مشکل را به درستی بررسی کنید باید توانایی تحلیل وباز تعریف دقیق مشکل را داشته باشید وبا این حجم از هیجانات منفی وخودسرزنشگری بعید است که بتوان حتی ذره ای پیشرفت داشت.

برای ارزیابی درست مسئله نکته حائز اهمیت اینست که متوجه شوید که علت اینگونه رفتارها چه بوده است. با توجه به مواردیکه ذکر کردید به نظر میرسد یکی از علل اینگونه رفتارها ، نداشتن بلوغ عاطفی میباشد.بلوغ عاطفی به این معناست که افراد بتوانند هیجانات خود را بشناسند و آن ها را مدیریت کنند. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید زندگی دلخواهتان را بسازید و در آن شادی و رضایت بیشتری را تجربه کنید. بلوغ عاطفی باعث‌میشود مسئولیت زندگی خود را بپذیرید و به این نتیجه می رسید که وضعیت فعلی زندگیتان ناشی از تصمیم هایی است که در طول زمان گرفته اید. هم چنین زمانی که اشتباهی رخ دهد یا شرایط ناخوشایندی به وجود بیاید مسئولیت پذیری مانع از این می شود که دائما دیگران یا خودتان را سرزنش کنید. همیشه در زندگی اشتباهاتی رخ می دهد که باعث می شود احساس ناکامی و ناامیدی کنید در این شرایط بلوغ عاطفی به شما کمک می کند که احساساتتان را بهتر بروز دهید، برای رفع آن ها راه حلی پیدا کنید و بگذارید که  جریانات منفی عبور کنند. 

همچنین زمانیکه سواد رابطه عاطفی داشته باشیم میدانیم که هدفمان ومعیارهایمان از برقراری رابطه چیست ومدام درصدد مقایسه نیستیم که نکند شخص بهتری وجود داشته باشد چرا که قطعا انتخابهای بهتری وجود خواهد داشت اما آیا با ملاک ها وعلایق من همخوانی دارند.همچنین از آیتم های یک رابطه عاطفی درست شفافیت است، همین طور تمام کردن رابطه قاعده خاص خودش را دارد.

اما از تمامی این موارد مهمتر اینست که تا زمانیکه به شناخت واصلاح تله هایتان نپردازید ، نمیتوانید به داشتن رابطه عاطفی موفق امیدوار باشید، شما هنوز میفرمایید تکلیفم با خودم روشن نیست.

پیشنهاد من به شما اینست که به جای سرزنش کردن خودتان بر هیجانات خود کنترل داشته باشید ویکی از اقدامات اینست که هر زمان این افکار به ذهنتان امدند مشغول انجام  کاری شوید تا تمام ذهنتان را اشغال نکنند . همچنین تا زمانیکه به اصلاح تله هایتان نپرداختید هیچ اقدامی انجام ندهید.ضمن اینکه در هر صورت کات شدن رابطه دردناک وتلخ است وباید بتوانید با استفاده از راهکار های درست این بحران راپشت سر بگذارید واز راهکار اشتباه جایگزینی فرد دیگر در رابطه استفاده نکنید.در هر صورت این پشیمانی وافسوس نباید سبب شود تصمیمات اشتباه دیگری را زنجیر وار بگیرید. کمی تأمل وبررسی دقیق مشکل وزمان میتواند شما را به آرامش برساند.

 با سپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری عاطفی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه