سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

به دلیل مشکلات اخلاقی،همسرم دوسم نداره و درخواست مهریه و طلاق میخواد

پرسش

تاریخ ثبت : 13 خرداد 1398
814  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من و همسرم الان ۲سال و نیم ازدواج کردیم،به دلیل حواشی زیاد و بد خلقی ۲طرف الان یک سال و نیم باهم خوب نیستیم و تو همه روابط مشکل پیدا کردیم،تا جایی که دیگه همسرم دوسم نداره و درخواست مهریه کرده و من اولش نه میگفتم ولی بعد یه مدت گفتم باشه و حالا ۲ به شک شده نمیتونه تصمیم بکیره

مهمترین سوال :
ایا به نظرتون من باید چکار کنم طلاق بگیرم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
20 شهریور 1398 ساعت 00:08

باسلام واحترام

نوشته تان را خواندم ،اما توضیحاتتان بسیار مختصر بود ونیاز به دانستن جزئیات بیشتری است، اما باتوجه به سوالتان سعی میشود نکاتی که ازاهمیت ویژه ای برخوردار است را خدمتتان ارائه کنم.

قبل از هرچیز در نظر داشته باشید که چند سال ابتدایی زندگی مشترک بحرانی ترین سالهای زندگی زوجین است واگر مهارت حل تعارض نداشته باشند وندانند که با مشکلات پیش رو چه برخوردی داشته باشند ، نمی توانند امید به رابطه ای خوب وموفق داشته باشند.

مورد دیگر اینست که در ذات رابطه عاطفی تعارض وجود دارد، به دلیل تفاوت در فکر، الویت ها، اهداف و....بنابراین برای یک شناخت درست ، نیاز به وقت وانرژی ، بدون قضاوت یکدیگر ولجبازی است.

نکته دیگر اینست که بسیاری از زوجین ،نمیدانند‌که زندگی زناشویی روزهای بد وخوب را باهم دارد وگاهی روزهای بسیار وحشتناکی را نیز تجربه خواهند کرد اما با تدبیر درست میتوان تمامی این روزها واتفاقات را مدیریت کرد. وتمامی اینها نشات گرفته از تصور اشتباهشان در رابطه با ازدواج است. چراکه فکر میکنند ازدواج یعنی حلال مشکلات، یعنی قرار نیست به مشکلی بربخورند. یا قرار است طرف مقابل خوشبختشان‌کند .بنابراین با هر بحث ودعوایی به فکر جدایی می افتند یا دچار افسوس وغم میشوند که چه فکر میکردیم وچه شد.

یکی از دلایلی که هر بحثی به مجادله تبدیل میشود اینست که زن ومرد ، نحوه درست دعوا کردن را نمیدانند. بنابراین بر اساس الگو برداری از پدر ومادرشان ویا دیگران وبراساس خطاهای ذهنیشان ، هر بحثی را چه کوچک وچه پیچیده تبدیل به بحران میکنند.

اما مسئله که میتواند در دعواهای زن وشوهر بیشترین نقش را داشته باشد نوع طرحواره هایشان  وشدت آنهاست. 

پیشنهاد من به شما اینست که به جای فکر کردن به آخرین راه ، به فکر حل مسئله به شیوه درست ومنطقی باشید.یکی از بهترین افرادیکه میتواند به شما وهمسرتان کمک کند زوج درمانگر میباشد. البته نباید انتظار تغییر ناگهانی داشته باشید ویا انتظار داشته باشید ظرف چند جلسه نتیجه بگیرید. باید اول بپذیرید که مشکلی وجود دارد و هر دو سهمی در ایجاد آن داشته اید ، سپس برای ایجاد تغییر وپیدا کردن راه حل درست نیاز به تلاش وخودشناسی دارید.پیشنهاد میکنم حتما از درس غیر حضوری نجات رابطه عاطفی استفاده فرمایید که در این زمینه کمک شایانی میتواند به شما وهمسرتان کند.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه