سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه ممنوعه

پرسش

تاریخ ثبت : 13 خرداد 1398
596  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
7 ماه پیش با پسری29 ساله آشناشدم توی نگاه اول یه جورایی ازش خوشم اومد ومتوجه نگاه های خاص اش شده بودم و سعی میکردم بی تفاوت باشم تا اینکه بین صحبت هاش متوجه شدم که متاهله یه جورایی سر صحبت و شوخی رو هم توی تلگرام وهم رو در رو باز میکرد تا اینکه ابراز علاقه کرد با وجود اینکه ازش خوشم می اومد سعی کردم از خودم دورش کنم من تا این سن باهیچ پسری رابطه نداشتم و شرایط خانواده ام و متاهل بودنش باعث میشد بترسم باهاش وارد رابطه بشم مدام بهش گوش زد میکردم که زن داره اما گوش نمیکرد روز به روز بیشتر بهم وابسته میشدیم عاشقش شده بودم با اینکه میدونستم اشتباهه از طرفی هم عذاب وجدان داشت خفه ام میکرد مدام احساس میکردم وسط زندگی شونم اما میگفت این طور نیست و این فکر هارو دور بریزم همه چی خوب بود تا اینکه خواسته های خارج از عرفش شروع شد منم به خاطر وجود خط قرمز هاوپایبند بودن به یه سری اصول اخلاقی نتونستم و پیشنهادشو رد کردم ناراحت شد ودیگه پیام نداد و چندباری آم که من سراغشو گرفتم خیلی سرد و با حالت قهر جوابمو داد منم دیگه سراغی ازش نگرفتم الان گیج شدم یعنی تمام علاقه ای که ازش حرف میزد همین بود؟

مهمترین سوال :
سوالم اینه که هدفش چی بود فقط میخواست منو وابسته خودش کنه رابطه ای که خودش اصرار داشت تا شروع بشه رو چرااینجوری تموم کرد یعنی فقط دنبال یه خواسته پوچ بود با این حال که عقاید و شرایط منو میدونست آلان دو ماه که همه چی تموم شده ولی من هنوز دلتنگش میشم و نتونستم فراموشش کنم اینکه بدون هیچ حرفی تموم کرد حالمو بدتر میکنه توی اولین رابطه زندگیم خیلی ضربه خوردم واقعا حالم بده احساس میکنم باهام بازی شده و اینکه اون منو یه دفعه حذف کرد و به دوستی مون پشت کرد حالمو بدتر میکنه هزاربار خواستم کات کنم اما قبول نکرد و میگفت دوستی خوب مونو خراب نکن شاید اگه من تموم میکردم حالم انقدر بد نبود ممنون میشم کمکم کنید

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
08 مهر 1398 ساعت 19:07

باسلام واحترام

بر اساس آنچه مطرح فرمودید ، شما وارد یک رابطه ممنوعه شدید، اما ورود وبرقراری رابطه عاطفی در هر صورت میتواند وابستگی وعلاقه ایجاد کند وهمین علاقه وهیجان رابطه مانع از دیدن وقایع وبررسی تبعات رابطه اشتباه میشود.

در پاسخ به سوال اول شما که در رابطه با هدف ایشان از این رابطه چه بوده است؟ دقیقا همان سوال وابهامی است که باید هنگام برقراری رابطه از طرف مقابل پرسیده شود؟ به عبارتی شفافیت در رابطه.واین موضوع به هدف شما بستگی دارد. شما وارد رابطه ای که قطعا اشتباه بوده است شده اید واولین تجربه عاطفیتان را با ابهامات ومسیر اشتباه شروع کرده اید، اکنون سوالی که مطرح میشود اینست که انتظار شما چه بوده؟ هدفتان از این رابطه چه بود؟ آیا برای برقراری یک رابطه درست ،تنها  علاقه کافیست ویا باید بسیاری از موارد دیگر مورد بررسی قرار گیرد؟

در اینکه ایشان شما را به عنوان زنگ تفریحشان وخوش گذرانی در اوقات فراغتش انتخاب کرده اند نمیتوان شک کرد وانتظاری جز این رفتار نمیرود. به هر حال نمیشود که فرد برای انتخابش وبازیچه قرار دادن طرف مقابل از ابراز احساسات وحرف های عاشقانه استفاده نکند.

اکنون با توجه به آنچه برای شما رخ داده است بهترین اقدام اینست که ابتدا باید بتوانید اشتباهات خودتان را بررسی کنید ،به نظر میرسد باتوجه به مواردیکه در رابطه با خودتان وشروع واتمام رابطه فرمودید ، احتمال اینکه شما دارای تله رهاشدگی باشید وجود دارد چرا که افرادی  که دارای چنین تله ای هستنددر رابطه عاطفی اینگونه انتخاب میکنند که :

معمولاً جذب رابطه‌هایی می‌شوند که یک یا چند رقیب واقعی در رابطه آنها وجود دارد. آنها جذب رابطه با مرد زن‌دار، زنی که هنوز از نظر احساسی درگیر رابطه قبلی خود است، مرد معتاد یا مشروب‌خوار (مواد یا شراب هووی فرد است)، مردی یا زنی که روابط متعدد دارد، مرد یا زنی که مورد توجه افراد بیشماری است و … می‌شوند. و یا آنکه رقیب تصوری در ذهن ایجاد می‌کنند، زیرا ذهن آنها نمی‌تواند رابطه‌ای را بدون رقیب تصور کند و به همین دلیل آنها مداوماً احساس می‌کنند شریک عاطفی آنها به دیگران توجه بیشتری دارد و یا دیگری را در اولویت قرار می‌دهد.

بنابراین از مؤثرترین راه های رهایی از طرحواره رها شدگی پذیرش این موضوع است که بپذیریددرگیر تله رهاشدگی هستیدواگر این تله اصلاح نشود قطعا در انتخاب های بعدیتان نیز نقش بسیار زیادی دارد.سپس علایم رو بشناسید؛احساس عدم امنیت، حسادت، احساس نیاز همیشگی به چیزی یا کسی، چسبیدن به دیگری همگی میتوانند از نشانه های ترس از رهاشدگی باشند. این افراد معمولا درگیر رابطه ای میشوند که طرف مقابل حضور کمی دارد و یا به رابطه متعهد و پایبند نیست.همچنین:

از برقراری رابطه با افراد بی ثبات ، بی تعهد و تنوع طلب اجتناب کنید. این روابط هرچند اندک ، ممکن است برایتان جذابیت داشته باشد با این حال احساس رهاشدگی تان را تقویت می کند.

الگوهای با ثبات و موفقی از روابط دوستانِ صمیمی را که در اطرافتان هستند را در نظر بگیرید . مشاهده این روابط و الگوها می تواند در باز-تعریف و بازسازی سازگارانه ارزیابی تان نسبت به روابط با ثبات موثر باشند.

از رواندرمانگر کمک بگیرید - جریانِ رواندرمانی، خود،  فرصت و فضایی را برای فراهم نمودن الگویی از ثبات و اطمینان ایجاد می کند. و به مرور یاد می گیرید که چطور برخی روابط می توانند در عین حال واقعاً برایتان ماندگار و باثبات نیز باشند.

نکته پایانی وبسیار مهم اینست که برای رهایی از این احساسات ناخوشایند باید صبور باشید وبه خودتان فرصت دهید تا از این برهه از زندگی عبور کنید ولی برای گذر از این شرایط تحت هیچ شرایطی وارد رابطه ای دیگری نشوید وشخص دیگری را جایگزین ننمایید که به هیچ عنوان عاقلانه نمیباشد.

با سپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
رهایی از مهرطلبی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه