سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کنترل گریه

پرسش

تاریخ ثبت : 14 خرداد 1398
739  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
متاسفانه اصلا روی احساساتم کنترل ندارم البته این اتفاق بیشتر در رویارویی با همسرم اتفاق میفته.به محض اینکه مسائل جدی میشه و باید در موردشون صحبت کرد اشکام سرازیر میشه و ادامه بحث رو‌متوقف می کنه.این قضیه هم همسرم رو‌هم آزار میده و هم خودم رو .خیلی سعی می کنم خودم رو کنترل کنم اما اشکها قوی ترن.اعتماد به نفسم در این مورد از بین رفته و تبدیل به یک نقطه ضعف بزرگ شده.از بچگی معمولا زود گریه می کردم و خیلی از خواسته عام رو با کریه به دست می آوردم! اما الان بیشتر از همه در مقابل شریک عاطفیم این اتفاق می افته و بسیار آزار دهنده وبیش از حد شده‌.ممنون

مهمترین سوال :
چگونه میتونم احساسات و عواطفم ر و بخصوص گریه کردن رو کنترل کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
08 آذر 1398 ساعت 08:24

سلام 

در رابطه با مشکلی که بیان کردید چند نکته حائز اهمیت است . 

اینکه همه ما نسبت به برخی رفتارهای اطرافیانمان واکنش نشان می دهیم ناراحت و دلگیر می شویم و این موضوعی غیر طبیعی نیست و احساسات ما ممکن است در ابعاد مختلف خشم اضطراب و افسردگی و یا رضایت بروز کند . در مورد مشکل شما باید دقیقا بررسی شود که در چه موقعیت هایی بیشتر احساسات شما به شکل غم و افسردگی و با واکنش رفتاری گریه بروز می کند . و اینکه شما نمی توانید گریه خود را کنترل کنید احتمالا به  موضوع شناخت احساسات  و روش های کنترل آنها مربوط میشود . و همینطور باید بررسی شود در موقعیت هایی که نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید انتظارتان از برخورد طرف مقابلتان چیست ؟ و دقیقا کدام به دنبال تامین کدام نیاز خود هستید ؟ 

گاهی افراد به دلیل مهر طلب بودن بیش از اندازه و نامعقول انتظار ندارند در هیچ موقعیتی با پاسخ منفی روبه رو شوند  و گاهی نیز به واسه محیط تربیتی که در آن رشد کرده اند و میزان ارزشمندی و یا بی ارزشی وجودشان دست به استفاده از الگوهای ناکارامد‌ می زنند . 


پیشنهاد من به شما این است که تا زمانی که نمی توانید بدون کنترل احساسات خواسته خود را بیان کنید آن را بنویسید . و در آغاز از حقایق و چیزی که دقیقا اتفاق افتاده است صحبت کنید 

و بعد احساس خود را از اتفاق بیان کنید سپس پیشنهاد خود را برای حل مسئله بنویسید . 

خواندن کتاب ، استفاده از محصولات روانشناسی ، شرکت در دوره های آموزشی و یا کمک گرفتن از یک درمانگر به طور اختصاصی می تواند بیش از پیش به شما کمک کند و الگو های ناکارامد را به کارامد تبدیل کند . 

از اینکه اعتماد کردید و  مسئله خود را با ما در میان گذاشتید سپاسگزاریم.

ساجده ودودی

خانه توانگری


معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
رهایی از مهرطلبی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه