سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مسیر زندگی را گم کرده ام

پرسش

تاریخ ثبت : 09 اردیبهشت 1398
1,018  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من امسال پشت کنکوری هستم و واقعاً مدتی هست که خسته شدم از همه چیز. به قدری خسته که حتی دیگه یادم نمیاد آخرین باری که درس خوندم کی بود. با وجود اینکه سوابق تحصیلی خوبی دارم ولی نمی دونم چه اتفاقی افتاد که اینجوری فریز شدم. ناامیدی که الان دارم خیلی زیاد هست، به خاطر اشتباهات و خطا هایی که در زندگیم کردم نمی تونم خودم رو ببخشم. در ضمن خانواده ای هم ندارم که ساپورتم کنه ...

مهمترین سوال :
این دو سال احساس میکنم افسردگی شدید هم گرفتم چون این قدر ناامید شدم که دیگر امیدی به زندگی نمی بینم. متاسفانه در کشور ما هم تنها دانشگاه به درد بخوری هم که آزمون سختی نداره آزاد هست که خیلی هزینه زیادی داره و خانواده من از پسش بر نمیاد.
من آرزو های بزرگی برای آینده ام داشتم، مثل تحصیل در دانشگاه های خوب مثل شریف و امیرکبیر یا حتی دانشگاه شیراز. حتی امید داشتم بورسیه تحصیلی هم بگیرم. اما الان دیگه فکر نکنم امیدی باشه.
واقعاً نمی دونم چیکار باید بکنم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه رسول زاده
فاطمه رسول زاده
13 دی 1398 ساعت 22:37

باسلام احترام 

باتوجه به شرح حالی که از خود بیان کردید شما در حال حاضر، خود را در یک نا امیدی و نا امنی ذهنی قرار داده اید. اینکه در طول زندگی درگیری های ذهنی و نا امنی به سراغمان بیاید کاملا طبیعی است، اما ادامه دار بودن این ناامنی و غرق شدن در آن انتخاب خودمان میباشد. 

در چنین حالتی خوب است که شما ابتدا دنیای خودتان را مورد بررسی قرار دهید، در گام اول به من کیستی خود آگاه شوید، و به من واقعی خود دست پیدا کنید. آیا ایده آل زندگی شما و رسیدن به اهدافتان از مسیر دانشگاه است؟ 

اگر به این صورت باشد شما باید خودتان را ملزم به خوب درس خواندن با برنامه و اصول پایه ای درست کنید و روند زندگی تان را در این مسیر قرار دهید.

آیا شما از توانمندی ها و استعدادهای خود آگاه هستید؟ 

بهترین راه برای شناخت از توانمندی هایتان ورود پیدا کردن به دنیای تجربه ها می باشد، محک زدن خودتان و شناخت توانمندی هایتان، ذهن تان را فعال میکند تا مسیر رشد خود را انتخاب و در آن مسیر ، پبشرفت داشته باشید.

وجود اشتباهات، به نسبت در زندگی تمام انسانها وجود دارد و شما نیز آن را تجربه کرده اید، اما خوب است که از تجربه ها، نتیجه ی مطلوب  را دریافت کنید تا اینکه به سرزنشگری خود بپردازید. و در نهایت آن رفتار قبل را تکرار نکنید تا آرامشتان بیشتر باشد که این باعث می شود  ذهنی آرام تر در مسیر رسیدن به اهدافتان داشته باشید.

اینکه آرزوهای بزرگ در سر می پرورانید نشانه ای از امید و انگیزه در درون و ناخود آگاه شما می باشد و این رفتار و فکر درونی خود امیدواری به سمت قدم های استوار برای رسیدن به اهدافتان می باشد.

چشم فرو بسته اگر باز کنی 

در تو بود آنچه تمنا کنی 

در نهایت به شما توصیه میکنم به تعذیه ی روح و آرامش فکر از طریق خواندن کتاب و هر آنچه به شما نیروی مضاعف می دهد، بپردازید و همچنین با توانمندی های خود با فکری آرام به سمت اهداف ایده آل و رو به رشد خود قدم بردارید.

سپاسگزار اعتمادتان هستم  


فاطمه رسول زاده 

خانه ی توانگری طوبی

 


معرفی کتاب
احساس بهتر ،بهترشدن،بهتر ماندن ، آلبرت الیس .

معرفی درس
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
آموزش غیرحضوری شفای ناامیدی

توصیه های پیشنهادی
در نهایت به شما توصیه میکنم به تعذیه ی روح و آرامش فکر از طریق شنیدن درس های غیر خضوری ،خواندن کتاب ، و دریافت توانمندی های خود تا بهتر و با فکری آرام به سمت اهداف ایدال رو به رشد خود قدم بردارید.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه