سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

حس خنثی داشتن

پرسش

تاریخ ثبت : 01 تیر 1398
3,259  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام. من دختری سی ساله هستم و کارشناسی ارشد شیمی دارویی میخونم. به تازگی خواستگاری دارم که فامیل دور هست و سی و سه ساله. این آقا از نظر تمام معیارهایی که من در یک همسر میخوام (خانواده، درآمد، کار، تحصیلات که دانشجوی کاردانی هست، اعتقادات شبیه خودم) را داراست، ولی از اولی که اومد خواستگاری به دلم ننشست و هنوز هم بعد از سه ماه رفت و آمد هیچ حسی بهش پیدا نکردم. البته خودم هم ازش پرسیدم که شما به چه نتیجه ای رسیدی؟ گفت هنوز به اونجا نرسیدم که بگم آره. در ضمن من بهش گفته بودم که ما حداقل یک بار در هفته باید بریم بیرون و حتی بهش گفتم که یه موقعهایی میشه تلفنی صحبت کنیم چون تو واتساپ سوء تفاهم پیش میاد. اون هم گفت باشه، ولی زنگ نزد و اینکه ما هفته ای یک بار هم به زور میریم بیرون. البته که خودم هم زیاد تمایلی بهش ندارم که تلفنی حرف بزنم یا بیشتر باهاش برم بیرون، ولی اون هم کاری نمیکنه که دلم رو به دست بیاره و من فقط دارم زمان میدم ببینم اتفاقی میافته یا نه؟ حس میکنم هم صحبت خوبی نیست برام و اینکه ذوق و شوقی برای ارتباط باهاش ندارم. وقتی باهاش میرم بیرون مثل یه همکلاسی یا دوست میرم و یه حس کاملا خنثی بهش دارم و یه جورایی کسل کننده است برام.

مهمترین سوال :
آیا نرماله که من هیچ حسی تا حالا به این آقا پیدا نکردم؟ آیا باید بیشتر زمان بدم به رابطه؟ یا اینکه مطمئن باشم دیگه هیچ حسی بهش پیدا نخواهم کرد؟ اصلا نمیدونم دوست دارم که ابراز علاقه کنه یا نه!

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
16 مرداد 1398 ساعت 16:20

سلام!

نامه تان را خواندم  و ممنون از حسن اعتمادتان.


ازدواج یکی از انتخاب های مهم هر فرد در زندگی است که هرگونه سهل انگاری در آن میتواند مسیر زندگی طرفین را تحت تاثیر قرار دهد و توصیه من به شما این است در قدم اول هدفتون از ازدواج رو با تهیه ی چک لیستی برای خودتون شفاف کنید و بعد از اتمام موارد ببینید اینها دلایل خوبی برای ازدواج هست یا خیر؟


به نظر میرسه این فرد از لحاظ منطقی، معیارهای شما را داراست اما از لحاظ احساسی درگیرتان نکرده و اتفاقا ازدواج از آن مقوله هایی است که احساس هم به اندازه ی عقلانیت مهم است و نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. همانطور که ازدواج صرفا برمبنای احساس محتوم به شکست است، این قاعده درباره ی ملاک های عقلانی صرف نیز حکمفرماست و توصیه ی عقل این است که با کسی ازدواج کنید که به طور نسبی به ایشان احساس و علاقه باشد نه اینکه به امید ایجاد  علاقه رابطه ای را تداوم بخشید که این نظر اشتباهی است. در تصمیم گیری ازدواج باید روی موجودها حساب کرد نه احتمال ها

اگر در ازدواج ملاک ها و معیارهای موفقیّت در نظر گرفته نشود، هیچ تضمینی برای خوشبختی وجود ندارد.


اشاره داشتید نظر آقا هم تقریبا با نظر شما همسو است و باتوجه به اینکه سه ماه از آشنایی تان میگذرد بهتر است  ددلاینی  کوتاه رو (از دو تا چهار هفته) برای خودتون درنظر بگیرید که به ویژگیها و رفتارهایی که دافعه ی احساس شماست پی ببرید و به موقعیتها ودلایلی که رابطه رو میتونه براتون جذاب کنه توجه کنید و در انتهای این ددلاین تصمیم گیری تون رو با ارائه دلیل مطرح کنید . میتونید از آقا هم بخواهید ایشون هم نقاط قوت و ضعف این رابطه رو از منظر خودشون بگن  تا  هر دو بهتر با ابعاد شخصیتی همدیگر آشنا بشید


با سپاس از اعتماد شما

داودی منش_خانه توانگری طوبی




معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی

توصیه های پیشنهادی
توصیه من به شما این است در قدم اول هدفتون از ازدواج رو با تهیه ی چک لیستی برای خودتون شفاف کنید و بعد از اتمام موارد ببینید اینها دلایل خوبی برای ازدواج هست؟ توصیه ی عقل این است که با کسی ازدواج کنید که به طور نسبی به ایشان احساس و علاقه باشد نه اینکه به امید ایجاد علاقه رابطه ای را تداوم بخشید که این نظر اشتباهی است و در تصمیم گیری ازدواج باید روی موجودها حساب کرد نه احتمال ها اگر در ازدواج ملاک ها و معیارهای موفقیّت در نظر گرفته نشود، هیچ تضمینی برای خوشبختی وجود ندارد.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه