سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پسر نوجوانم خیلی بحث و جدل می کند

پرسش

تاریخ ثبت : 04 تیر 1398
757  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام،
پسری دارم 15 ساله بسیار باهوش. شخصیت شلوغی دارد ولی از بچگی نمی توانست با همکلاسی هایش ارتباط خوبی داشته باشد. فقط با تعداد کمی از بچه ها دوست بود. در کودکی می گفت بچه ها از من دوری می کنند. همین باعث خشمش می شدو تقریبا از همان زمان ها عادت کرد به مسخره کردن بچه ها . بچه ها را دست می اندازد ، من و خواهرش را هم همینطور. تقریبا می خواهد با همه شوخی کند و مسخره بازی کند. من همیشه تحملش می کردم ولی همسرم از دستش عصبانی می شود و اصلا رابطه خوبی با هم ندارند. تاکید می کنم چند تایی دوست دارد که با آنها رابطه خوبی دارد ولی محدود هستند.
به تازگی از مدرسه به ما گفتند که معلم ها هم از دستش عذاب می کشند چون مرتب در کلاس سوال های مختلف و بعضا بیجا می پرسد و نظم کلاس را به هم می ریزد.
خودش فکر می کند که اصلا اینطور نیست و می گوید من با معلم ها دوست هستم و باهاشون شوخی می کنم .
در کل فکر می کنم مشکل ارتباطی دارد.
لطفا راهنمایی بفرمایید.
با تشکر

مهمترین سوال :
آیا باید او را به یک دوره مهارتهای ارتباطی بفرستم یا باید روان درمانی شود.
آیا باید مرتب در خانه به او تذکر بدهم؟ اینکار باعث کم شدن اعتماد به نفس او نمی شود؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه رسول زاده
فاطمه رسول زاده
06 شهریور 1398 ساعت 21:49

سلام وقت تان بخیر ...

با توجه به موضوعی که مطرح کردید ، فرزند شمااز  یک خودپنداره ی  ضعیف برخوردار است و این مسئله باعث میشود که در مرحله اول ارتباط با بزله و شوخی وبا اطرافیانش وارد ارتباط شود تا بتواند خود را به آنها نشان دهد به اصطلاح بازوی قوی ارتباطیش شوخی می باشد اما در صورتی که این ارتباط گرفتن خوشایند تمام افراد نمی باشد ، اما ایشان به درک این موضوع نرسیده اند که باید حد ارتباطی خود را با دیگران تشخیص دهد ، خودپنداره ی ضعیف نداشتن اعتماد به نفس رادر پی خواهد داشت و در چنین شرایطی با رفتارهای ناهماهنگ با اجتماعی که در ان قرار دارد خود را فردی جسور و با اعتماد بنفس تلقی کند چون اطرافیان ترجیح میدهند که با ایشان به دلیل نوجوان بودنشان بحث نکند و این باعث معکوس متوجه شدن ایشان از موضوع شده است ، یکی از روش های که شما میتوانید در خانه به صورت کاربردی از آن استفاده کنید دیدن واقعیت فرزندتان است و پررنگ کردن خصوصبات مثبت فردی و اجتماعی که دارد ، ودر راستای پذیرشی که نشان میدهید نقاط ضعف رفتاریش را هم تذکر دهید اما نه به صورت سرزنش و کنترل  بلکه برای درک این موصوع که تغییر رفتارش میتواند موجب ارتباط بهتر دیگران با اوباشد ، رفتن به کلاس های مهارتی و یا رفتن به مشاوره خصوصی برای آموزش مفهوم ، ارتباط موثر ، خود آگاهی ، در این مرحله میتواند به ایشان کمک کند که به خود واقعی درونش دست پیدا کند ، و بتواند ارتباط موثر سالم و دوسویه ی که هر دو طرف از آن رضایت داشته باشند را تجربه کند ، و بسیار ارزشمند است که با رفتارهای مناسب و بهرمندی از مشاور و متخصص در این حوزه و بهرمندی از آموزش های غیر حضوری مربوط به شما والدین عزیز به تقویت و بهبود ارتباط خود و فرزندتان کمک شایسته ی داشته باشید تا از اضطراب و نگرانی های شما کاسته شود .


فرزندان آینه ی بزرگ نمای پدرو مادران خود هستند ، 

والدین عزیز ابتدابه تقویت رفتاری و ذهنی خود توجه بسبار داشته باشید و بعد توصیه های گفته شده را به جد انجام دهید تا در مسیر شکوفایی فرزندتان به بهترین نحو عمل کنید . 


موفق و سربلند باشید ....

فاطمه رسول زادهfatemeh.rasolzade@

خانه ی توانگری طوبی .


معرفی درس
آموزش غیر حضوری والدین توانگر
مجموعه کامل دروس فرزند پروری

توصیه های پیشنهادی
فرزندان آینه ی بزرگ نمای پدرو مادران خود هستند ، والدین عزیز ابتدابه تقویت رفتاری و ذهنی خود توجه بسبار داشته باشید و بعد توصیه های گفته شده را به جد انجام دهید تا در مسیر شکوفایی فرزندتان به بهترین نحو عمل کنید .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه