سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ابراز علاقه غیر مستقیم

پرسش

تاریخ ثبت : 04 تیر 1398
1,645  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من در یک شرکت خصوصی کار میکنم. یکی از همکاران آقا به من به صورت غیر مستقیم علاقه نشون میده. این قضیه به صورت جدی، نزدیک به یک ساله که ادامه داره. به من تیکه های میندازه که قشنگ بیانگر علاقه اش است. ولی چون مستقیما نمیگه، من هم هم جدی نگرفتمش و به شوخی رد میکنم. شنیدم که در مورد من با چند نفر از همکارانم هم صحبت کرده، ولی مستقیما پیشنهادی نداده هنوز.
چند بار هم از من درخواست کرده بیرون رفتیم، ولی چیزی نگفته، یه سری مسائل شخصی رو برام بیان کرد، ولی پیشنهادی نداد.
به تازگی متوجه شدم دختر دیگه ای رو هم در نظر داشته، حتی راجع بهش صحبت کرده با کسی. حالا موندم منتظر بمونم تا اتفاقی بیافته و بگه؟ چون نمیدونم واقعا این چیزها راسته یا نه؟ این ابراز علاقه های غیر مستقیم باعث شده کمی بهش علاقه پیدا کنم و باعث شده که نتونم به موقعیت های جدی دیگه فکر کنم ...

مهمترین سوال :
منتظرش بمونم یا خیر؟ اصلا کار درستی هست فکر کردن به ایشون یا نه؟!

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
01 آذر 1398 ساعت 22:54

با سلام 

متن نامه شما را خواندم و از اعتمادتان سپاسگزارم.

نکته ای که در نامه توجه مرا جلب کرد، علیرغم تلاش بر ای اینکه این ابراز علاقه غیرمستقیم را جدی نگیرید با این حال در شما احساسی نسبت به ایشان شکل گرفته است. طوریکه تمایل ندارید به موقعیت های دیگرتان فکر کنید و این مسئله ظاهرا علاوه بر درگیر کردن احساساتتان، رفتارتان را هم تحت تاثیر قرار داده است.

هرچند در ابتدا لازم است رفتارهایی که تفسیر به ابراز علاقه می شوند بررسی شود تا مشخص شود آیا این رفتارها به معنای ابراز علاقه هستند یا تفسیر شماست؟ چه رفتارهایی از سمت ایشان برای شما این معنا را داراست که ایشان به شما علاقمند هستند؟ (میتوانید تفسیرهایی که از رفتار ایشان دارید را با خودتان با دقت بیشتری بررسی نمایید)

اطلاعی از واکنش شما در موقعیت هایی که با ابراز علاقه ایشان مواجه می شوید ندارم، اینکه شما در موقعیت هایی که ایشان طبق گفته خودتان، غیرمستقیم ابراز علاقه می کنند چه رفتاری نشان می دهید. اگر فرض را بر این بگیریم که همراهی کردنتان برای بیرون رفتن نشان از تمایل شما برای رابطه بوده است با این حال ایشان همچنان در حدود این یکسال اقدامی برای درخواست جدی نکرده اند و حتی برای آشنایی با فرد دیگری هم پیش رفتند. 


اشاره داشتید "اصلا کار درستی هست فکر کردن به ایشون یا نه !!!!!!!" فکر کردن به ایشان و رابطه ای که شکل نگرفته است می تواند برای شما چه پیامدهایی به همراه داشته باشد؟ 

یکی از پیامدهای فکر کردن به موقعیتی که پیش نیامده است همانطور که خودتان هم اشاره داشتید، می تواند این باشد که شما را از انتخاب های دیگرتان دور نماید. زیرا فردی که قصد رابطه پایدار و بلند مدت را داشته باشد دارای بلوغ های لازم  می باشد (بلوغ عاطفی+شخصیتی+مالی+اجتماعی+معنوی) و می تواند درخواست خودش را به شکل صحیح تری مطرح نماید و جای یکسال ابراز علاقه غیرمستقیم به صورت واضح تری در مورد خواسته خود صحبت نماید. و پیامد دیگر این علاقمند شدن به رابطه با ایشان، درگیر شدن احساسات شماست که می تواند به مرور زمان عملکرد شما را تحت تاثیر قرار دهد.

باتوجه به آنچه در متن نامه به آن اشاره داشتید به شما پیشنهاد می شود:

  1. مقداری از تنهایی و انزوا فاصله بگیرید ( فعالیت و یا مهارتی که مورد علاقه تان هست را پیگیری کنید. بیکاری و عدم فعالیت هدفمند، به این احساس ناخوشایند دامن میزند) 
  2. خاطرات را مرور نکنید اگر چیزی به ذهنتان رسید سعی کنید در آن خاطرات توقف نکنید و به آن احساس دامن نزنید بلکه سعی کنید که از موقعیت بگذرید.
  3.  این نکته را در نظر داشته باشید که "عشق انسان ها را دلیر می کند" و به آنها شهامت ابراز درخواست شان را می دهد و اگر تا به حال اقدامی در این جهت انجام نداده اند بهتر است به فکر کردن به ایشان نپردازید. 


باتوجه به مسئله ای که مطرح نمودید به شما درس غیرحضوری "رابطه عاطفی بهتر" را پیشنهاد می کنم که میتواند در ساختن و داشتن یک رابطه عاطفی بهتر به شما کمک نماید. 


باتشکر

خانه توانگری طوبی

زهرا محمدی



معرفی درس
رابطه عاطفی بهتر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه