سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کنار آمدن با احساسات

پرسش

تاریخ ثبت : 11 تیر 1398
8,203  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام .نزدیک دو ساله نامزدیم. همسرم اول زندگی لغزشی کرد اما نتونست اعتماد من رو جلب کنه که دلم بهش قرص بشه. هر دفعه بدتر میشد. خانواده اش هم فهمیدند و کم کم خواست از زندگی دور بشه و مسئولیت زندگی رو قبول نکنه. با اینکه میدونست کارش اشتباهه، از ما انتظار داشت سوالی نپرسیم و عادی باشیم. مشاوره ها رفتیم و خانواده اش هم کمک مون کردند. کمی با من صمیمی میشد، اما بعد از یه مدت دوباره همون آدم سابق می شد و میخواد از همه ما فاصله بگیره و به زندگی دو نفره مون بی اعتناست و میگه میخوام برم یه شهر دیگه. انگار نه انگار من اینجام و دوستش دارم. خیلی خسته شدم، میدونم دیگه نمیشه بهش تکیه کرد اما قلبم نمیذاره. باید چه کار کنم؟

مهمترین سوال :
بهترین تصمیم واسه این زندگی چیه؟ من باید چه رفتاری در مقابل همسرم و احساسات خودم نشون بدم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
28 تیر 1398 ساعت 00:13

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


نامه شما را خواندم. و از اینکه در وضعیتی هستید که برای گرفتن چنین تصمیمی ، خسته و مردد مانده اید متاثر شدم. آنطور که از متن تان خواندم به نظر می رسد تصمیم ایشان برای عبور از رابطه ای که برای بهبود آن تلاش های زیادی کرده اید محتمل است.

با این حال این انتخاب ، برای شما می تواند بسیار سخت باشد در زمانی که پای احساسات آدمی در میان است. من نمیدانم دلایل ایشان برای خروج ازاین  ارتباط چیست و چه محدودیت ها و موانعی باعث ایجاداین شرایط شده است. هرچند اعتماد شما از اوایل این رابطه، به واسطه لغزشی از سوی ایشان، آسیب دیده است با این وجود تلاش داشته اید تا بتوانید این پیوندِ زخم خورده را بهبود بخشید. و در ادامه عدم تمایل ایشان برای ماندن در مسیری که فاصله ها بیش از صمیمیت تکرار می شود.


لنا آندرسون در تصرف عدوانی می گوید: 

 کسی که ترک می‌کند، صحبت نمیکند، حرفی برای زدن ندارد. کسی که ترک می‌کند آماده است. دردِ بزرگ این است، کسی که ترکش می‌کنند، نیاز دارد تا ابد صحبت کند...


و اما سوال شما در خصوص اینکه بهترین تصمیم برای این زندگی چیست ؟ شاید یکی از سخت ترین پرسش ها و پاسخ هایی باشد که من با آن مواجه می شوم. با این حال زمانیکه وضعیت شما را در پس جملات این نامه میخوانم اهمیت سلامت روانی تان می تواند حائز اهمیت باشد. وضعیتی که با ادامه این تنش ها و تعارضات، منجر به ایجاد آسیب هایی فزاینده  به شما می گردد. مارگارت اتوود در رمان آخرین انسان می نویسد : 

نمی داند کدام بدتر است: گذشته ای که از کف رفته یا حالی که اگر به دقت بدان بنگرد، نابودش می‌کند. بعد هم آینده. سرگیجه ی مطلق ؛ بنابراین زمانیکه روند این رابطه را با در نظر گرفتن این متن مورد بررسی قرار میدهیم ممکن است به این پاسخ برسیم که هرچند بخشی از احساسات واقعی تان در گذشته ای از این رابطه می ماند که به آن تعلق دارید با این وجود، ماندن در زمان حالی که برای شما تنش و فرسودگی زیادی را به جا گذاشته ممکن است نتوانند پیش بین های قابل اعتباری برای آینده ی مطلوب تان باشند.


من نمیخواهم شما در مقابل احساسات خودتان بایستید. ما بهتر است در کنار احساسات مان بنشینیم و به خودمان حق بدهیم که زندگی برای هر یک از ما می تواند در کنار پیوندها و دلبستگی هایش ، پیامدهای تلخ و پیش نشده ای نیز به همراه داشته باشند که با انتظارات مان همخوان نبوده اند. شما حق دارید که در این مسیر کوتاه و در عین حال پرتلاطم، عواطف ناخوشایندی را تجربه می کنید. در عین حال تداوم این احساسات، پیامدهای ناگوار عمیق تری را ممکن است برایتان به همراه داشته باشد. من بر این نظر هستم که آدمها بیش از آنکه از تصمیماتِ بعضا اشتباهِ خود آسیب ببیند ؛ از ماندن در شرایط متعارض و پرتنش، بیشتر صدمه میبینند.


لذا پیشنهاد میکنم در این خصوص با همسرتان گفتگو نموده و چنانچه تصمیم نهایی مشخص است ، خود را از این موقعیتِ متضاد رها سازید. در عین حال بتوانید در ادامه از یک رواندرمانگر برای پیگیری وضعیت روحی و روانی خود جهت مراقبت حرفه ای نیز کمک بگیرید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری



معرفی درس
بسته چهارشنبه ها با ناهید 1 تا 7
پس از جدایی عاطفی و طلاق

توصیه های پیشنهادی
نکات اشاره شده در پاسخ
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه