سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

احساس ترس و دلهره شديد

پرسش

تاریخ ثبت : 16 تیر 1398
5,274  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و خسته نباشيد،ببخشيد ما هرسال روضه داريم ومداح هنگام سخنراني ترس از قبر و مرگ رو با احاديث فراوان از امامان بزرگوار ميفرمايد،من از ماه محرم شديدا از مرگ ميترسم،من عاشق لاك زدنم ولي از بس از مرگ ميترسم فراري هستم،به همه كمك مي كنم در حد توانم ولي قران و نماز نميخونم چون كم كاري تيروئيد دارم از فعلليت و كردن بيزارم،تمام روز به مرگ فكر مي كنم و اينكه عذاب رو چطوري تحمل كنم،و از لذت كوچيكي مثل لاك زدن و مو درست كردن از افتادم،من قران نميخونم پس قبرم تاريكه و خاموش چطوري طاقت بيارم،استرس و دلهره خيلييييييي زيادي دارم طوريكه شبا گريه مي كنم ميگم خدا بدادم برس عذابم نده تو قبر،مي خواستم يه راه حلي بفرماييد كه از عذابم كم بشه ،اروم باشم،استرس نداشته باشم،

مهمترین سوال :
احساس ارامش داشته باشم تو زندگي چطوري؟!دلهره و ترس نداشته باشم،لطفا راهنماييم بفرماييد ممنون ميشم از لطفتون

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
02 مرداد 1398 ساعت 22:36

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


نامه شمار ا خواندم. به نظر می رسد این میزان از شدت نگرانی و اضطراب در زندگی تان، در طی یکسال سال اخیر، عملکرد شما را را در زندگی مختل نموده است. ممکن است مواجه شدن با برخی موقعیت ها که به آن اشاره داشتید ( عوامل تشدید کننده ) در شدت بخشیدن به علائم نگرانی تان و همچنین تغییرات خلقی  تاثیرگذار باشند. 


لذا پیشنهاد می گردد تا حد امکان از ماندن در وضعیت های پر استرس و روبرو شدن با چنین پیام هایی که موجب نگرانی بیشترتان می شود اجتناب نمایید. گیر کردن در رفتارهای مقابله ای ناکارامد ، و یا چسبیدن به افکار نگران کننده، بیشتر موجب تداوم احساسات ناخوشایند در شما می گردد. هرچند در موقعیت کنونی، ممکن است از علائق و لذت های کوچک تان باز مانده باشید با این حال تلاش نمایید بر اساس رفتارهای متفاوت با حال ناخوشایند کنونی تان، عمل نمایید. تا به تدریج از تداوم آسیب زننده ی آنها بکاهید.


 زمان های تنهایی تان را  کاهش دهید. فعالیت هایی را برای خودتان در نظر بگیرید. تا زندگی تان کمی شکل متنوع تری به خود بگیرد. بیکاری و ماندن زمانهای طولانی در خانه موجب تداوم بخشیدن این علائم می گردد. با عین حال جهت بررسی و معاینه وضعیت روانی خود ابتدا به روانپزشک مراجعه نموده  تا ضمن کاهش شدت علائم اضطراب و افسردگی ، در ادامه از یک رواندرمانگر جهت دستیابی به  بهبودی نسبی و تدریجی بهره مند شوید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری


معرفی کتاب
از حال بد به حال خوب ، انتشارات آسیم
وقتی اضطراب حمله می کند ، انتشارات ذهن آویز

معرفی درس
بسته چهارشنبه ها با ناهید 1 تا 7

توصیه های پیشنهادی
نکات اشاره شده در پاسخ
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه