سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کمکم کنید

پرسش

تاریخ ثبت : 19 شهریور 1397
1,295  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری 25 ساله ام که سه سال با پسر 25 ساله در ارتباطم و عاشق همیم متاسفانه من عادت داشتم وقتی ناراحت میشدم سرد رفتار میکردم و بهش میگفتم که نسبت به من بی تفاوت شدی یا اگه ایشون به هردلیلی من را تحویل نمیگرفت بهش میگفتم حس میکنم دیگه مثل قبل دوستم نداری و یا این که اگر تلفنش رو جواب نمیداد و واسم وقت نمیگذاشت باهاش قهر میکردم ولی من شدیدا دوسش دارم چندین بار هم بهش قول دادم که دیکه تو دعواها سرد نباشم اما متاسفانه خیلی موفق نشدم ولی حضورری که هم رو میبینیم مشکل فوری حل میشه اما وقتی از هم دوریم نه . متاسفانه به علت فاصله دور که از هم داریم سو برداشت ها زیاد شد و همین باعث شد ی شب بگه که دیگه من و رابطه رو نمیخواد چون با این کارا حسشو نابود کردم و اون رو درک نکردم و این که چون خط قرمزاشو رد کردن بهم اعتماد نمیکنه هرچی ناله و زاری کردم اما دیگه قبول نکرد. دیدم فشار روشه چهل روز بهش پی ام ندادم بعد چهل روز خودش برگشت و گفت همه مشکلاتو تحمل میکنم ولی در کم کن منم قول دادم اما دو هفته بعد گفت منطقی نیس با هم باشیم چون مشکلات و دوری زیاده .من حالا چ کار کنم دق کردم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
21 شهریور 1397 ساعت 13:49

درود بر شما

به نظر می رسد شما انرژی زیادی را صرف این رابطه کرده بودید و اکنون با تمام شدن آن احساس خلأ شدید دارید. البته بخشی از این احساس، طبیعی است و مربوط به واکنشهای سوگواری است. اما نکاتی درخصوص نوع ارتباط تان نوشته اید که نشان می دهد به صورت مهرطلبانه رابطه داشته اید و تله رهاشدگی می تواند درباره شما مطرح گردد.

بهتر است این نکات را در خصوص رابطه تان چک کنید:

  • خطاهایی که داشتید مثل قهر کردن یا انتظار توجه دائمی
  • احساس تان در این رابطه
  • احساس خودتان به طور کلی در خصوص رابطه عاطفی (می ترسم برای همیشه تنها بمانم)
  • مسیری که سبب قطع رابطه عاطفی شما و ایشان شد

همچنین یک رابطه عاطفی رابطه ای است که هر دو طرف احساس کنند امنیت روانی آنها (آرامش، احترام؛ توجه مثبت، درک شدن از سوی شریک عاطفی) در رابطه تامین می شود. رفتار شما به گونه ای بوده که این حس در ایشان ایجاد نشده و سبب قطع رابطه با شماگشته. بازگشت موقت ایشان نیز نمی تواند دلیلی باشد برای تصمیم به ادامه و از سر گیری رابطه از سوی او. بنابراین بهتر است ضمن پایان یافته دانستن این رابطه، الگوی رفتاری خودرا چک کرده و سهم خود را در این جدایی ببینید و به آن آگاهی داشته باشید. ما از جایی آسیب می خوریم که کمترین آگاهی را نسبت به آن داریم.

درخصوص ایشان نیز؛ وقتی اصراری به ادامه ندارد، راهکار بالغانه، فاصله گرفتن از ایشان است.

بسته آموزشی غیرحضوری رابطه عاطفی خدمت شما پیشنهاد میگردد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
21 شهریور 1397 ساعت 14:28

با سلام


نامه شما را خواندم. احساساتتون قابل درکه. هر چقدر یک رابطه عاطفی طولانی تر میشه، جدایی برای طرفین دشوارتر خواهد بود. با  این حال گاهی وابستگی های شدید عاطفی همراه با بروز احساسات متناقض در  رابطه، میتونه  باعث بروز سوء تفاهمات و به تدریج کمرنگ شدن گرایشات فردی  بشه. در این میان، بعد مسافت  نیز بعنوان یک متغیر اثرگذار ،  در تشدید احساسات متناقض و تغییر مسیر رابطه ، تعیین کننده خواهد بود. در  واقع بعد فاصله پایدار،  زمانیکه رابطه  ادامه دار میشه  بیشتر تاثیر خود را نشان خواهد داد.

 

برای بسیاری از مردان، جنبه بصری  رابطه  از اهمیت بالایی برخورداره. زمانیکه این فاصله، بصورت مکرر مانع دیدارهای متقابل بشه، استمرار رابطه، برایشان در حاله ای از ابهام و بی معنایی قرار گرفته و نسبت به ادامه آن تجدید نظر خواهند کرد. وضعیتی که احتمالا در این موقعیت نیز  قابل پیش بینی خواهد بود.

 در این روزها احساسات بسیار ناخوشایندی را  تجربه می کنید. با این حال چنانچه  امکانی برای برطرف نمودن چالش های موجود نیست ، به نظر می رسه موانع و محدودیت های  این رابطه،  بسیار  بیشتر از مزایای آن بوده . شرایطی که نشان می دهد  ادامه این رابطه با توجه به وضعیت موجود، ضروری تلقی نگردد.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه