سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

راضی کردن خانواده

پرسش

تاریخ ثبت : 22 شهریور 1397
1,041  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام خسته نباشید دختری 23 ساله ام که سه سال باهمکلاسی دوران دانشگاه در رابطه هستم و این موضوع در همان ابتدا با خانواده ها مطرح شده خانواده پسر راضی هستند متاسفانه پدر من در طول این سه سال اصلا راضی نمیشود و هرکی را هم واسه قرار دادیم به هیچ وجه راضی نشده و حتی اجازه خاستگاری هم به خانواده پسر نمیدهد متاسفانه من هم مقاوت چندانی نمیتوانم کنم و پدرم حرف خودش است و بر این اعتقاد است که دخترم را به هیچ وجه به غریبه نمیدهم ما حتی چندین بار به مرکز مشاوره رفتیم منتهی موفق به راضی شدنش نشدیم و حتی مسولین شهری هم با پدرم صحبت کردن اما راضی نمیشود و الان هم ما شدید به هم وابسطه شدیم و بعد از فارغ التحصلی دوری مسافت هم به مشکل ات اضافه شده من حتی نمیتوانم برای دیدن دوستم که به شهر ما برای دیدار من اماده برم .واقعا میترسم چون مشکلات زیاد شده و نمیدانم چ کار باید کنم و چه جور پدرم را راضی کنم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 شهریور 1397 ساعت 20:37

سلام دوست گرامی


نگرانی شما بابت وضعیت پیش رو قابل درک است. وابستگی بیشتر به همراه فاصله طولانی موانع موجود بر سر راه انتخابی ست که از ابتدا تاکنون با مخالفت خانواده تان همراه بوده است. 

پیش از آنکه چگونگی متقاعد نمودن پدر در خصوص این انتخاب مطرح باشه . لازمه در مورد این انتخاب اطمینان بیشتری حاصل نمایید. معیارها و خصوصیات شخصیتی-روانی-اجتماعی-فرهنگی-جغرافیایی(مسافت،اولویت ، ترجیحات و سازگاری با محل زندگی و...) -اعتقادی- خانوادگی و اقتصادی طرفین مورد توجه دقیق قرار گرفته ؟


احساسات شما قابل احترام و قابل درکه. نگرانی های خانواده بخصوص پدر نیز قابل تامله. 

با این حال سعی کنید درک خود را از دیدگاه پدر در خصوص این انتخاب به ایشان منعکس کنید. بهشون اعتبار بدید که حق دارند بابت تصمیمات فرزندشون نگران باشند. نظراتشونو بشنوید و نشون بدید که براتون حائز اهمیته. بنابراین در مقابل دیدگاهشان گارد و یا موضع انتقادی نداشته باشید. 


شما هر چقدر که در خصوص توافق بر سر یک مساله از اهرم های بیشتری برای  متقاعد کردن  پدرتون استفاده میکنید مقاومت ایشان در برابر نظر شما بیشتر  میشه.  قانون فیزیک رابطه : فشارِ بیشتر ، مساوی ست با مقاومت بیشتر . این نکته را حتما مدنظر داشته باشید.


سعی کنید دفاع شما از رابطه، بیشتر از اعتبار بخشیدن به نظر ایشان نباشه. گاهی این موضع دفاعی و بسته در حمایت از معشوق،  باعث مخالفت بیشتر ایشان میشه.


کمی زمان بدید. به خودتون ، خانواده و فرد مقابل استراحت  بدید. گاهی توقف توی یه مساله به ظاهر لاینحل ، حل مساله رو دشوارتر و ناممکن تر میکنه. به این فضا کمی تنوع بدید تا موقعیت برای آرایش بعدی نظرات بهتر میسر بشه.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه