سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بیکاری و بی سرانجامی زندگی ام

پرسش

تاریخ ثبت : 25 شهریور 1397
1,074  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت تون بخیر.دختری هستم 30 ساله بعد از اتمام درسم مدتی در شرکتی کار کردم ولی با توجه به نداشتن حقوق کافی از آن جا بیرون آمدم و کار پاره وقت تدریس را انتخاب کردم.مدت 3 سال در این کار بودم اما متاسفانه امسال تعدیل نیرو شدیم و به قولی با زبان بی زبانی عذرمان را خواستند.و در حال حاضر بیکار بیکار هستم و به نقطه صفر برگشته ام و این همه تلاش کردنم بعد از اتمام تحصیل کاملا بی معنی شده.با توجه به شرایط بد اقتصادی موجود هم نمی توانم کاری را شروع کنم کاملا ناامیدم و به در بسته خورده ام و دلم نمی خواهد با این سن باز هم هزینه های زندگی ام بر دوش خانواده باشد و این مسئله نیز مرا بی نهایت اذیت می کند.نمیدانم با این در بسته چه کنم از طرفی به ادامه تحصیل و مهاجرت هم فکر می کنم اما پول کافی برای این کارهم ندارم.متاسفانه چند سالی است که بی انگیزه ام و هیچی هدفی برای زندگی ام ندارم و این ناامیدی و یاس همه زندگی ام را تحت شعاع قرار داده.لطفا راهنمایی فرمایید.سپاس

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
27 شهریور 1397 ساعت 02:46

سلام بانوی گرامی

در این که شرایط امروز جامعه ما دشوار شده برای اکثریت که شکی درش نیست. و این موضوع جزء  واقعیت های زندگی امروز ما شده است،  اما توجه داشته باشید که خیلی مهم تر از واقعیت معنایی است که شما به واقعیت می دهید.

اگر شرایط را به گونه ای در نظر می گیرید و تفسیر می کنید که راه گریزی ازش نیست. و انگار که شما در بن بستی گیر افتاده باشید که خود را قربانی وضع موجود و منفعل ببینید، قطعا شکست می خورید.  شیوه تفکر و نگاه خود را اگر تغییر دهید احتمالا راه حل های دیگری نیز پیدا خواهید کرد.

نمی گویم که معجزه ای اتفاق می افتد یا کلا ورق بر می گردد. اما یقین دارم که در شما توانمندی های بالقوه ای وجود دارد که منتظر فرصت شکوفایی هستند، لازم است که خود را باور کنید، توانایی ها و مهارت های خود را دریابید و کمی خلاقیت چاشنی آن کنید تا راه جدیدی برای کسب و کار خود خلق کنید، کم نبودند افرادی که در میانه بحران ها راههای خلاقانه ای به ذهنشان رسیده و مسیر تازه ای را ساخته اند.

مراقب ذهن خود باشید به نظر می رسد که برای هر راه حلی، مشکلی پیدا می کند. بعید می دانم تنها راه کسب درآمد شما از دو روشی که در نامه خود ذکر کردید باشد.

* با رویکرد حل مسئله اگر به موضوع نگاه کنید، می توانید بیشمار  روش های کسب درآمد بیابید، کافیست قفل و موانع ذهنی خود را بیابید و اجازه دهید که  بارش فکری اتفاق بیفتد، سپس از بین آنها ارزیابی کنید و مناسب ترین ها را لیست کنید و بر اساس هزینه و فایده سنجی از میان آنها انتخاب کنید.

* هدف گزینی منطبق بر واقعیت و با درنظر گرفتن توانایی ها و محدودیت های شما، کمک می کند که اهداف دستیافتنی تعریف کنید و انگیزه بیشتری برای تلاش و حرکت داشته باشید.

* توجه کنید که خلق بر روی فعالیت و فعالیت بر روی خلق شما به شدت اثر می گذارد و در این بین افکار مزاحم  این سیکل معیوب را دامن می زند، تنها راه بیرون رفتن از این دور باطل تعریف کردن فعالیت های هدفمند در حوزه علاقه مندی و مهارت های شما ، حتی بسیار کوچک، می تواند بسیار موثر باشد.

 پیشنهاد می کنم درس غیر حضوری " من خشنود" را گوش کنید، فکر می کنم برای شما موثر باشد.

از اینکه به ما اعتماد کردید سپاسگزارم.

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی




معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه