سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

درگیری با پدر ومادر

پرسش

تاریخ ثبت : 04 آذر 1397
982  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام .مادر من به قول قدیمی ها هر وقت پیششم سایمو با تیر میزنه و لی یکم دور میشم قربون صدقم میره و حتی ممکنه مریض بشه من مشکلم اینه من هر حرفی بزنم احساس میکنه بزرگ نشدم و هنوز همون پسر بچه ایی هستم که بزرگش کرد ولی من حتی مساله ازدواج یا هر موضوعی با ایشون بحث دارم و حتی ازشون خواستم به خواستگاری دختر خانومی بره اون بدلیلی پشت گوش انداخته من نمیدونم دیگه باخانوادم چکار کنم ولی احساس میکنم میخان فقط منو تحت کنترل داشته باشند

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
15 آذر 1397 ساعت 12:53

سلام سعید گرامی


احتمالا شکلی از دلبستگیِ ناایمن را ایشان در ارتباط با فرزندشان تجربه می کنند. گاهی برخی والدین،  دوستی و علاقه ی خود را ، به این جهت و وجود برخی الگوهای احساسی خاص ، که ریشه در دوران کودکی نیز دارد ، بصورت خشم ابراز می کنند. این واکنش ها برای شما آزاردهنده نیز خواهد بود. با این حال وقتی به این آگاهی می رسید که مبنای جهت گیریِ عواطف والدین،  عشق به فرزند است- حال با سبکی متفاوت و متناقض- کمک میکنه تا آنها بهتر مورد احترام و علاقه تون قرار بگیرند. و شما نیز با بینش در این خصوص،  پاسخ های همدلانه تری را با آنها به اشتراک بذارید. 

ظاهرا کیفیت ارتباط شما با پدر کمی بهتر هست.و رابطه ی نامطلوبِ والدین، ممکن است شما را در جهت گیری، گاهی به سمت پدر متمایل نماید. اگر چنین است تلاش نمایید این موضوع را با درنظر داشتنِ محدودیت واقعی طرفین، به شکلی منطقی و  به دور از جهت گیری احساسی  هر کدام از آنها، در نظر بگیرید.

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه