سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه یک ارتباط را آغاز کنیم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 28 بهمن 1397
485  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۲۶ سالمه و تا به حال هیچ رابطه ی دوستی نداشتم و این کار برام خیلی سخته. کسانی که پیشنهاد میدهند رو فقط رد می کنم و اصلا نمیدانم باید چگونه ارتباط دوستی برقرار کنم؟ الان دانشجوی ارشدم همکلاسیم (ازنظرمالی و کاری خوبه) بهم نزدیک شد و من هم خواستم به عنوان اولین نفر این اجازه را بدهم که مقداری وارد زندگی ام شود، چون واقعا خلاء عاطفی را احساس میکنم. اما بعد از چند ماه توجه و رابطه کاملا محتاطانه یهو فاصله گرفت و دلایل مختلفی می آورد و می گفت همکلاسی بودیم نه بیشتر و از دانشگاه انصراف داد (خودش میگه از نظر کاری درگیره اما فکر میکنم به خاطر منه چون گفت هم رو اذیت میکردیم) من به دلیلی پیام دادم بهش، گفت که اون در رابطه های قبلیش رابطه جنسی داشته و فهمیده من اهل این رابطه ها نیستم، تصمیم گرفته که ما با هم نباشیم، چون من ضرر خواهم کرد.

مهمترین سوال :
با توجه به ابراز علاقه ای که به من کرده و بهم گفته که میدونه که من بهش علاقه دارم و اینکه اولین ارتباط من بوده، نمیدونم وابسته شدم یا واقعا دوستش دارم؟ الان هم واقعا دل کندن ازش برام سخته، واقعا نمیدونم باید با همچین فردی باشم یا باید کلا ارتباط را قطع کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
23 فروردین 1399 ساعت 01:41

سلام بانو

نامه شما را خواندم 

امیدوارم زمانیکه این پاسخ را می خوانید برایتان کارآمد باشد. 

این نکته را به خاطر داشته باشید مردان زمانی که عاشق می شوند دلیر می شوند. اگر به کسی علاقمند باشند به راحتی او را از دست نمی دهد و تلاش شان را برای حفظ رابطه می کنند کما اینکه دختران هم در روابط اینگونه هستند زمانی که به فردی علاقمند می شوند تمام تلاش شان را برای آن رابطه هزینه میکنند و زمانی که خیلی پیگیر رابطه نیستند ظاهرا آن رابطه اولویت شان نیست. 

ما می توانیم اولویت خیلی افراد نباشیم اما به این معنا نیست که ما ایرادی داریم. ممکن است معیارهایمان برای رابطه با هم متفاوت باشد. 

ایشان در این رابطه تکلیف شان مشخص شود و ممکن است به فردی برای همراهی نیاز داشته باشند که ویژگی آن فرد با معیارهای شما و ارزش های شخصی تان همخوانی نداشته باشد و شما تصمیم میگیرید از این رابطه فاصلهبگیرید. 

اما نکته اصلی نوشته شما این بخشی می باشد که اشاره داشتید "کسانی که پیشنهاد میدهند رو فقط رد می کنم " چه چیزی باعث می شود افرادی که آنها را نمی شناسید ردشان کنید؟ چقدر فکر می کنید فرد دوست داشتنی و خواستنی ای هستید؟ چقدر فکر می کنید تنها می مانید و شاید کسی علاقمند به همراهی شما نباشد؟ چقدر ترس از قضاوت دارید؟

آنچه در یک رابطه عاطفی دست به کنترل ما می زند و باعث می شود از فضای تجربه کردن رابطه، علیرغم علاقمندی هایمان فاصله بگیریم همین افکاریست که در ذهن مان نسبت به خودمان داریم و این باعث می شود قبل از بررسی طرف مقابل دست به قضاوت او بزنیم و بدون دلیل او را رد کنیم. 

به نظرم قبل از اینکه بخواهید وارد رابطه شوید نسبت به خودتان آگاهی و شناخت پیدا کنید تا ریشه مسائل تان را بیابید و بعد با تقویت عزت نفس تان می توانید لذت بیشتری را در روابط تان تجربه کنید. 

طبیعتا داشتن رابطه جنسی بدون تعهد می تواند برای شما آسیب هایی به همراه داشته باشد و شما با توجه به ارزش ها و اصولی که برای خودتان مشخص کردید در رابطه رفتار می کنید نه اینکه برای تنها نماندن بخواهید در یک رابطه بمانید.

باتوجه به نامه ای که خواندم به شما پیشنهاد می کنم کتاب بسیار کاربردی و روان "زندگی خود را دوباره بیافرینید" ترجمه دکتر حسن حمیدپور، انتشارات ارجمند را تهیه کنید و از فصل نقص/شرم و رهاشدگی را مطالعه کنید. در سایت خانه توانگری هم درسی تحت عنوان "از بی ارزشی تا من ارزشمند" نکات بسیار آموزنده ای دارد که می تواند به تقویت خودباوری و ارزشمندی تان کمک نماید. 


از اعتمادتان سپاسگزارم

زهرا محمدی-خانه توانگری طوبی



معرفی درس
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه