سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سردرگمی در ادامه رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 16 بهمن 1397
893  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و تشکر بابت وقتی که میگذارید



دختری هستم 35 ساله، شش ماه هست با آقایی همسن خودم دوران آشنایی پیش از ازدواج رو میگذرونم ، طی این مدت میشه گفت اکثر جریانات بینمون متعادل و خوب پیش رفته ، منتها این آقا چند بار در احساستشون یا تصمیم گیری هاشون دچار نوسان شده، اینکه یهو و بی دلیل از لحاظ احساسی سرد و غیرقابل دسترس میشه و حتی حاضر به تماس تلفنی نیست ، یا در روندی که برای ارتباطمون پیش گرفتیم دچار شک میشه و مکث میکنه... خودش در توجیح این جور رفتارهاش میگه ، هر انسانی بالا و پایین داره و همیشه حالش یکجور نیست ، درست میشم و... درک کن ، فرصت بده ... و در مقابل وقتی که شرایط روحیش خوبه به بهترین و احساسی ترین و ایده آل ترین مرد بدل میشه - توی این مدت شش ماه سه چهار مرتبه برای دوسه روز دچار این نوسانات شده بعد حالش خوب شده - راستش این تغییرات رفتاریش من رو نگران کرده و برای ادامه رابطه دچار تردید شدم ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
13 اسفند 1397 ساعت 01:43

سلام بانوی گرامی


نامه شما را خواندم. اشاره به ارتباط با فردی دارید که شش ماه از رابطه شما می گذره. 


در بخشی از متن نوشتید: 

[ اینکه یهو و بی دلیل از لحاظ احساسی سرد و غیرقابل دسترس میشه و حتی حاضر  به تماس تلفنی نیست ، یا در روندی که برای ارتباطمون  پیش گرفتیم دچار شک   میشه و مکث میکنه...]


و در جای دیگر اشاره داشتید :

[ در مقابل وقتی که شرایط روحیش خوبه به بهترین و احساسی ترین  و ایده آل ترین مرد بدل میشه ]


این نوسانات طی این مدتِ کوتاه ،  حدودا دوازده  روز، طی چهار مرتبه متناوب، تکرار شده!


وقتی فراز و فرود چنین رفتارها و واکنش هایی از سوی ایشان، آن هم با توجه به ویژگی هایی که گفتی را بررسی میکنم ، مساله می تواند برای شما مهم و قابل توجه باشد. 


البته که زندگی بالا و پایین داره و ما گاهی دچار دوره هایی از رکود می شویم. با این حال وقتی دامنه ی تغییراتِ رابطه را آن هم در مدتی کوتاه میبینیم که چگونه از سردی و اجتناب و سایه شدن،  به ایدآل سازی در نوسان است، نشان میدهد تکرار این الگوها در ادامه ی این ابطه، می تواند محتمل باشد. بخصوص زمانیکه فرد در مورد چنین رفت و برگشت هایی، پاسخی شفاف به شما نمیدهد مساله را معنادارتر می کند.


سلماز عزیز ، نگرانی و دغدغه شما قابل درک است. پیشنهاد میکنم با توجه به اهمیتِ پیامدِ چنین نوساتی در روابط عاطفی و پس از آن روابط زناشویی، در خصوص ادامه ی  این رابطه و جدی تر شدن آن تجدید نظر نمایید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری


معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه