سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سردی رابطه و‌ کدورت قلبی‌ عمیق

پرسش

تاریخ ثبت : 29 بهمن 1397
480  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
هفت ساله ازدواج کردیم، ساکن تهرانیم. کارمندم و شوهرم شغلش آزاده. الان یک دختر یک ساله داریم. رابطه صمیمی نداشتیم اما الان خیلی بدتر شدیم. اعتماد به نفسم بعد از ازدواج خیلی اومده پایین.
به خاطر مسائل خانواده ها هیچ احترامی بین ما نمونده، از چشم هم افتادیم انگار. وقتی نگاهم میکنه من احساس نفرت رو‌ توی چشماش میبینم. انگار به زور داره ادامه میده، این حال من رو بدتر میکنه.
شاغل هم هستم با یک بچه کوچیک، کلی مسیولیت کار و‌ زندگی.
من رو با بقیه خانم های خونه دار مقایسه میکنه. میگه اونا سرزنده ترند.
پول و‌ مخارج خودم رو خودم میدم، میگه من ندارم. بهش اعتماد ندارم و ناچارم برم سرکار، فکر میکنم اگر نرم و یک روز اون من رو رها کنه یا مساله ای پیش بیاد، من خیلی پشیمون میشم که چرا کارم رو رها کردم
دوست داره بره شمال زندگی کنه، شهر خودشون. من اصلا دلم‌نمیخواد برم نزدیک خانواده اش. خودش گفته احساس نفرتم گاهاً بهت به خاطر مقاومتت به شمال اومدنه. من اونجا میتونم کار بهتر داشته باشم و‌ زندگی رویایی تری داشته باشیم. من بهش اعتماد ندارم. خودش هم مقصره تو‌ی این‌ موضوع. دیگه خسته ام ازش. دلم میخواد با کسی باشم که دوستم داشته باشه و‌ قدرم رو بدونه

مهمترین سوال :
با داشتن یه بچه کوچیک ادامه بدم یا باید از این زندگی خودم رو خلاص کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
24 دی 1398 ساعت 19:48

باسلامواحترام

کاملاطبیعیاستزمانیکهزنوشوهربایدیکدیگرمشکلدارندوآنهمعمیقوطولانیمدتاست،نتوانندنقاطمثبتیکدیگرراببینندوهمچنینسهمخودرادرایجادمشکلبررسیکنند.

اختلافمیانهمسرانامریطبیعیواجتنابناپذیراستبعضیازآنهافکرمیکنندبایدباکپیبرابراصلخودازدواجکنندوتحملهیچمخالفت،سلیقهیمتفاوتونظردیگریراندارند.

اماازآنجاییکهرابطهیکامردوسویهاستبنابراینهمشماوهم همسرتاندرایجادمشکلوهمینطوربیاعتمادیسهیمهستیدوصرفامقصردانستنطرفمقابلنشانازعدمبلوغ وخشم دارد.

اماشمافرمودیدازهمانابتدانیزرابطهتانخوبنبودهواکنونبهنوعیبهیکرابطهاجباریوبدونصمیمیتتبدیلشده.بنابراینبرایحلمشکل،ابتدادلیلاصلیایجاداینمشکلاتبایدبررسیشود.مثلاگاهیاوقاتطرفینرابطه،تحتهیچشرایطیحاضربهعقبنشینیهایبهموقعنیستندوهمچنینحاضرنیستندکمیازخواستهخودکوتاهبیایند.دربرخوردباتعارضهاازسبکرقابتیاستفادهمیکنند وزندگیزناشویی برای آنهابهمثابهمیدانجنگ میشود.«هدفآنها«کسبقدرت» و«برندهشدن» حتیبهقیمتزیرپاگذاشتنحقوقواحترامدیگریاست. آنهابدونتوجهبهنظریکدیگر،بهخواستهیخوداصرارمیورزندومعمولاًازروشهایپرخاشگرانهمثلفریادیااعمالزوراستفادهمیکنند. 

بنابراین ابتدا باید ریشه مشکل مشخص شود،سپس بررسی شود که راهکار شما برای حل مسئله چه بوده است. آیا به شیوه درست تعارضتان را حل نموده اید یا به جلی مذاکره (برد-برد) به مجادله پرداختید.باید بتوانید سبک تفاهم و تعامل را در زندگی مشترک خود به کار برید،به این معنا که اختلاف و تعارض در زندگی زناشویی امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است که باید با همکاری یک دیگر آن را حل کنید. «بایددر کنار توجه به اهداف و علایق خود، به اهداف و خواسته های همسرتاننیز اهمیت دهید و به هنگام تعارض، به راه حل هایی توجه می کنید که نیازهای طرفین را بر آورده سازد» 

اینکه وجود طولانی مدت مشکلات باعث سردی وناامیدی میشود قابل درک است اما این نباید به این معنا باشد که به جای بررسی راههای کارامد ،به فکر جدایی باشید.بهتر است در این زمینه به یک زوج درمانگر مراجعه کنید تا باواند با بررسی درست مشکل و آموزش مهارت حل تعارض ،رابطه تان بهبود یابد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه