سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

هدف زندگي

پرسش

تاریخ ثبت : 30 بهمن 1397
476  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
25ساله هستم. ٩ ماه پيش رابطه اي كه قرار بود منجر به ازدواج بشه رو به دليل مشكلاتي تمام كردم، كه بعد متوجه شدم كه درطول رابطه اون آقا با شخص ديگری هم در ارتباط بوده
بعد اين قضيه، با مشغول کردن خودم به كارم، اين مسئله رو پشت سر گذاشتم، ولي به دليل مشكلات اقتصادي كارم رو تقريبا (با وجود پيشرفت هاي قابل توجه) از دست دادم.
بعد مدت ها سردرگمي، هدف گذاري كردم و برای ادامه تحصيل تصميم به مهاجرت گرفتم، اما مشكلاتي وجود آمده كه باعث مسائل روحي جدي برام شده:
اول اينكه پدرم با وجود اينكه توانايي كامل دارند از من حمايت نمي كنند و توقع دارند همين جا ادامه بدم، اما شخصيت من بلند پروازِه و متاسفانه شرايط كاري كه در ايران هست بنده رو ارضا نميكنه.
از طرف ديگه نياز به تجربه هاي جديد و نياز به استقلال (چون خانواده ام كنترل گر هستند) باعث شده تصميمم خيلي جدي تر بشه، جوري كه از تصور اينكه نتونم برم وحشت ميكنم و هر بار تو كارم نه مياد تا مدتي افسرده هستم. به پدرم هم حق ميدم، چون من تجربه كارهاي نيمه تموم زياد داشتم

مهمترین سوال :
لطفا بگيد چطور مطمئن بشم تصميمم براي مهاجرت منطقيه و این فرار نیست؟
چطور با وجود شكست هام، حمايت پدرم رو جلب كنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نرجس رهنما
نرجس رهنما
29 فروردین 1399 ساعت 00:39

همراه گرامی ، سلام.

به شما تبریک میگویم که توانستید از یک رابطه ی بی سرانجام و اشتباه فاصله گرفته و آن را به خوبی پشت سر بگذارید.

فرمودید پس از برهم زدن رابطه تان با آقا خودتان را با کارتان مشغول کردید و ظاهرا این مشغول شدن به عنوان ابزاری برای فراموش شدن رابطه تان با آقا بوده است ، در ادامه فرمودید کارهای زیادی را نیمه کاره رها کرده اید.

لازم است کمی تامل کنید دلایل نیمه کاره رها کردن کارهایتان چه بوده است؟ اصولا پس از شکست در کارها چه اقدامی می کردید؟ آیا می توانید در همه آنها الگویی مشترک پیدا کنید؟

 هدف از این بررسی این است که ببینیم شما از یک الگوی یکسان به صورت مکرر،  نابه جا و نامناسب استفاده می کنید؟

 در این صورت باید بگویم شما به نوعی از یک مکانیزم دفاعی استفاده می کنید که به جای تمرکز بر ضعفها و اصلاح آنها در صدد سر پوش گذاشتن بر احساسات ناخوشایندی چون طرد، شکست و... هستید. که نیاز به بررسی های عمیق تری دارند و این خود می تواند عاملی زمینه ساز  برای شکست شما در کارتان باشد.

مثلا در همین شکست کاری اخیرتان لازم است بررسی کنید چه عوامل دیگری به جز عوامل اقتصادی در این شکست دخیل بوده اند؟ آیا عوامل درونی مانند فرار از تجربه نکردن یک احساس ناخوشایند باعث یک سرمایه گذاری عجولانه و اشتباه بوده است و عاملی زمینه ساز دیگری برای شکست شما شده است؟

 اگر میخواهید بدانید مهاجرت شما فرار هست یا خیر لازم است از خودتان بپرسید : من برای چه میخواهم مهاجرت کنم؟ اگر مهاجرت نکنم چه می شود؟ با مهاجرت کردن میخواهم چه مسائلی را به فراموشی بسپارم؟ اگر پس از مهاجرت نیز به اهدافم نرسم چه می شود؟ این مهاجرت برای من علاوه بر مزایا چه معایبی دارد؟

پیش از هر چیز پیشنهاد میکنم برای واکاوی رفتارها و احساسات و افکارتان به یک رواندرمانگر مراجعه فرمائید تا پیش از هر تصمیم جدیدی به مسائلی که در این سالها روی هم تلنبار شده اند پرداخته شود و از یک اشتباه جدید جلوگیری شود، سپس با ذهنی باز اهدافتان را مجددا مشخص کرده و درباره ی آنها با پدرتان گفتگو کنید.

چرا که دلیل رفتار پدرتان می تواند عدم اعتماد و نگرانی ایشان درباره ی آینده شما باشد. به پدرتان حق بدهید که نگران شما باشند ، سپس برای اینکه اعتماد ایشان را دوباره جلب کنید ابتدا بدون حمایت ایشان کمی به کسب تجربه در حوزه های مرتبط کاریتان بپردازید و در حوزه ی رشته تحصیلیتان فعالیت علمی_شغلی خود را آغاز کنید. پس از کسب تجربیات لازم و شناسایی ضعفهایتان ، این بار با استفاده از مشورت و راهنمایی و موافقت ایشان اقدام به کار جدیدی کنید و از حمایتشان برخوردار شوید .

با آرزوی موفقیت برای شما🌱

نرجس رهنما _ خانه توانگری طوبی


توصیه های پیشنهادی
دست نگه دارید و فعلا کمی تامل کنید_ مراجعه به روانشناس_ بررسی الگویی تکراری در تجربیات منجر به شکست .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه