سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

روابط شوهرم با خانواده اش

پرسش

تاریخ ثبت : 04 خرداد 1398
1,136  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من هفت سال هست که همسرم رو میشناسم و این مشکل از بعد عقد با رفتار نادرست همسرم اتفاق افتاد. همسر من دوازده سال پیش مادرش رو از دست داده و همین باعث درگیری ما با مشکلات خواهرانشون هست. این مشکلات تمومی نداره. یعنی خواهراش به خودشون اجازه میدن شاید روزی چند بار و از صبح تا نصفه شب شوهر من رو بکشونن بیرون تا با هم حرف بزنند و مشکلات رو حل کنند. وقتی هم مشکلی نباشه مثلا میگن ییا بریم با هم یه دوری بزنیم، یا بیا مثلا این رو به من یاد بده یا مثلا میاد ماشین قرض بگیره از ما چند ساعت با همسرم تو ماشین حرف میزنند. انگار همه این ها بهانه است فقط برای دیدار مداوم با همسر من در روز.کلا من احساس میکنم مسایل اون ها از مسایل خود ما مهم تر هستش و هر موقع به همسرم میگم، میگه رابطه من با خواهرام یه رابطه خاصه و تو بیش از حد حساسی. کلا انگار همسر من هنوز داره تو خونه پدریش با خواهراش زندگی میکنه از بس با زندگی اون ها درگیره و چون کار همسر من آزاده، وقت خالی زیاد داره واسه این روابط. حالا هم به بهانه کار مشترک که میخوان با هم شروع کنند این روابط به حداکثر خودش رسیده و من واقعا خسته ام

مهمترین سوال :
من میخوام بدونم آیا این فقط نشون دهنده حساسیت منه یا مدیریت نکردن روابط توسط همسرم؟ من چطور میتونم این مسیله رو حل و مدیریتش کنم تا زندگی به روال عادی برگرده؟ اصلا آیا این کار شدنیه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
15 آذر 1398 ساعت 12:09

سلام . وقت بخیر .

نامه شما را خواندم . کاملا متوجه شدم که شرایط پیش آمده برا ی شما تا چه حد ناگوار است.

بانوی گرامی همان گونه که بیان کردید همسر شما دوازده سال پیش مادرشان را از دست داده اند و به همین علت نسبت به خواهرانشان که احتمالا در آن موقعیت  کم سن وسال بوده اند حس حمایت گری و پشتیبانی دارند . اگر این حس به صورت کنترل شده و از روی چهارچوب پیش برود حسی است که می تواند به شما نیز این اطمینان خاطر را بدهد که همسرتان فردی حامی و مسئولیت پذیر است که به خانواده  و افراد نزدیک خود مقید و پایبند است . اما اگر از چهارچوب و تعادل خارج شود ، که به نظر می رسد شرایط شما این چنین است ، تا حد زیادی می تواند آزار دهنده بوده و این حس را به شما منتقل کند که  ایشان برای هسته خانواده اصلی خود حریمی قائل نیست و مرزبندی مشخصی با خواهرانشان ندارند.نکته ای که وجود دارد این است که شما با ما ارتباط برقرار کرده اید نه همسرتان ،  و کاری که ما می توانیم انجام دهیم  مبنی بر تغییر همسرتان نیست .شما مادامی که منتظر تغییراتی از جانب دیگران باشید  ، نتیجه ای نخواهید گرفت  زیرا قدرت  و همین طور مجوز تغییر دادن دیگران در ما وجود ندارد .این خود ماییم که بهتر است در مواجهه با موقعیت های پیش آمده برایمان واکنش های متفاونی نسبت به گذشته مان  بروز دهیم تا شاید نحوه برخورد فرد مورد نظرمان تغییر کند.


به این موارد توجه کنید :  

-در طول این هفت سال چه کارهایی در این ارتباط انجام داده اید؟

-خواسته هایتان را معمولا چگونه با همسرتان در میان میگذارید؟

-در مواردی که همسرتان نسبت به خواسته های شما بی توجهی می کنند واکنش شما چگونه است؟

اینکه شما تمایل دارید در زندگی مرزبندی و چهارچوب هایی داشته باشید ناشی از  حساسیت های بی مورد شما نیست .خودتان را مقصر نبینید . مساله ناشی از طرح واره و تله های  همسرتان است که به صورت غیر ارادی وارد چرخه رفتاریشان می شود . 

با همسرتان  در موقعیتی که هر دو از لحاظ روانی در وضعیت مناسبی هستید گفتگو کرده و خواسته تان را به صورت روشن و شفاف بیان کنید . ( لازم است خواسته شما  در حدی باشد که فردی با این درجه از وابستگی ، توانایی اجرایش را داشته باشد ) . مثلا می توانید نگرانی تان را در مورد کار جدیدی که قرار است شروع کنند  اعلام کنید .  نکته بعدی اینکه می توانید زمان هایی که همسرتان  در ارتباط با آنها هستند  ، گاهی شما نیز ایشان را همراهی کنید . به جای اینکه ساعتها در ماشین حرف بزنند جمع شان را به داخل منزل دعوت کنید که شما نیز در کنارشان باشید . نکته آخر هم اینکه هر کدام از ما درجاتی از مسئولیت پذیری نسبت به خانواده را در خود احساس می کنیم  . کنار آمدن با این بخش از ویژگی های همسرتان کار بسیار دشواری است ، اما در صورتی که  نتوانیم تغییراتی را در وضعیت موجود ایجاد کنیم،  پذیرش، کاری نشدنی نیست .

ممنون از اینکه به ما اعتماد کردید.


نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
مجموعه نبوغ عاطفی 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه