سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

برگرداندن رابطه عاطفي

پرسش

تاریخ ثبت : 01 اسفند 1397
370  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من يه سال تو يه رابطه ي فوق العاده بودم، همه چيز عالي ولي من اشتباهاتي داشتم كه الان فهميدم داشتم اشتباه ميكردم. مثلا هر روز زنگ ميزدم، همش در حال پيام فرستادن بودم، موقعي كه دعوا ميشد يعد از يه ساعت زنگ ميزدم و گريه ميكردم، حتي التماس ميكردم برگرده. اما ايشون ٣ ماهه براي تحصيل به روسيه رفته و ظاهرا ديگه هم نميخواد برگرده. اواخر همش نگران اين بود كه حالا اين رابطه چي ميشه ولي من همش بهش ميگفتم واسه تصميم گيري الان زوده و بايد يه كم ديگه منتظر بمونيم ببنيم شرايط چطوري ميشه. فكر ميكنم از وابستگي من به خودش خيلي زياد ميترسيد. ناگهان بي دليل ٢ ماه پيش بلاكم كرد. من هم ديگه اصلا پيگير نشدم. ولي ده روز بعد از اون اتفاق ازش پرسيدم چرا اين كار رو كردي بدون اينكه بهم بگي؟ گفت آخه هر بار كه بهت ميگفتم تو قانعم ميكردي.

مهمترین سوال :
الان من واقعا ميخوام برگرده و مقالات خيلي زيادي رو درباره ي اين موضوع خوندم. ولي فكر ميكنم به مشاوره خصوصي نیاز دارم. من فكر ميكنم اگه اين قدر اشتباه نميكردم، اين رابطه تموم نميشد. ايشون به صورت مستقيم حرف از ازدواج نميزد، ولي غير مستقيم زياد. مثلا اينكه هميشه بهم ميگفت دوست دارم يه عمر پيشم باشه. آیا راهی هست برای برگرداندن این رابطه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
24 فروردین 1399 ساعت 21:37

درود بر شما

ارتباط عاطفی از آن دست مقولاتی است که هم قدرت ایجاد لحظات خیلی خوب را دارد هم آسیب زدن.

مهمترین نکته ای که درخصوص ارتباط شما وجود دارد، بازه سنی تان است. شما رابطه را زمانی شروع کردید که 18 سال داشتید و هنوز تحت تأثیر نوجوانی و هیجانات آن دوره قرار داشتید (و دارید).

یکی از تغییراتی که با دوران بلوغ در هر فردی همراه است، مسئله تمایل و دلبستگی پیدا کردن نسبت به فرد غیر همجنس است.

در دوران نوجوانی افزایش هورمونها سبب ایجاد چنین کششهایی نسبت به افراد غیرهمجنس می شود و نوجوانان به دلیل نداشتن تفسیر درست از علاقه مندی و هدفگذاری برای آینده، به هم دل می بندند.


اما احتمال به نتیجه رسیدن چنین ارتباطاتی زیاد نیست زیرا در جریان رشد، فردیت افراد نیز کامل می گردد و با طی شدن دوران نوجوانی، مسائلی مهمتر از دلبستگی صرف، در زندگی افراد به وجود خواهد آمد که بر روی تصمیم های عاطفی و انتخابهای افراد تاثیر می گذارد. بنابراین ممکن است کسی را که مثلا در 17 سالگی دوست می داشته ایم، 5 سال بعد مورد انتخاب ما نباشد. 

این مسئله در مورد آن آقاپسر هم وجود دارد. مسائلی که در رابطه تان اتفاق افتاده بیشتر نشان می دهد که شما و ایشان هنوز به سازوکارهای لازم برای ایجاد رابطه عاطفی و یا حتی ازدواج دست نیافته اید.


دوست خوبم، احساسات شما قابل درک و محترم است ، شما احتمالا احساسات خوبی در خصوص ایشان داشته اید اما بعید است ایشان بخواهد به این رابطه برگردد و بهترست شما نیز بیشتر از این به دنبال از سرگیری رابطه ای نباشید که از ابتدا بر پایه درستی شکل نگرفته.

بنابراین با در نظر گرفتن بازه سنی تان و اینکه فرصتهای زیادی برای یک رابطه هدفدار خواهید داشت، به خودتان زمان بیشتری برای تجربه یک رابطه بالغانه بدهید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه