سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مي خوام زندگيم رو حفظ كنم، كار درستيه؟؟

پرسش

تاریخ ثبت : 04 اسفند 1397
556  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخير
من و همسرم عاشق شديم و ٥ ساله كه ازدواج كرديم. توي اين مدت، زندگي خوبي داشتيم. با عشق زندگي كرديم و همديگر رو خيلي درك مي كرديم. دو تايي باهم كار مي كرديم. چه تو خونه، چه بيرون. بالا و پايين زياد داشتيم، ولي با گذشت و توكل بخدا و بعد هم دلگرمي به همديگه هميشه پيروز بوديم.
تا اينكه ٤ ماه پیش همسرم يهو عوض شد. ديگه اون آدم سابق نبود. بهانه هاي الكي و بي توجهي به من و سردي و بي تفاوتي به زندگي. جوري شده كه همش سعي مي كنه خونه نياد. در صورتي كه قبلا يه شب هم بدون همديگه، حتی خونه خانواده هامون نرفته بوديم. خيلي از شبها خونه نميياد و ميگه كارم زياده و از اين حرفها. جديدا به ظاهرش مي رسه، خرج خونه رو به زور دعوا ميده. اصلا خونه نيست كه بدونه زندگي خرج داره يا نه؟ تا اعتراض مي كنم، تهديد به ترك خونه مي كنه. تا حالا سه بار به حالت قهر از خونه رفته بيرون. تمام حرفش اينه كه سرش كلاه رفته با من ازدواج كرده و پشبمونه. همش ميگه برو درخواست طلاق بده و ديگه نمي خوامت و از اين حرفها... بارها ازش پرسيدم، التماس كردم، بگو چه اشتباهي كردم؟ جوابي نداره. هيچ جوره هم راضي نميشه بریم پيش مشاور. حرف آخرش طلاق توافقيه، اون هم به خاطره مهريه.

مهمترین سوال :
می خواهم زندگیم رو حفظ کنم، اما نمیدونم چطور؟ آیا راهی هست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
28 اسفند 1398 ساعت 23:41

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم دوست عزیز. احساس ناراحتی شما قابل درک است.

از جزئیات رابطه تان چیزی ننوشته اید. اما به طور کلی هر رابطه ای دارای ابعاد مختلفی است که عدم توجه به هر کدام از این ابعاد می‌تواند دلیلی بر سرد شدن رابطه باشد. اینکه نوشته اید همسرتان به طور ناگهانی از 4ماه پیش رفتارش تغییر کرده، ممکن است بخش ظاهری این تغییر باشد. یعنی نکاتی در رابطه تان بوده که مغفول مانده و اخیراً خودش را به این صورت نشان داده.


نوشته اید که همسرتان سه بار به حالت قهر از خانه بیرون رفته. وقتی رفتاری مثل قهر کردن در زندگی تکرار می شود بدین معناست که یکی از طرفین قصد کنترلگری و اجبار نسبت به طرف دیگر دارد. در اینجا رفتار شما حائز اهمیت بوده است. شاید شما رفتاری منفعلانه داشته اید که سبب تکرار این رفتار از سوی همسرتان شده است. خوبست ارتباطتان را نیز با دقت بیشتری چک کنید، احتمال دارد این رفتار منفعلانه در این سالهای زندگی مشترک نیز وجود داشته و شما نسبت به آن بی توجه بوده اید.


همچنین میزان نزدیکی در رابطه نیز بسیار مهم است. نوشته اید بدون حضور همدیگر حتی به خانه خانواده هایتان نیز نرفته بودید. این جمله بیشتر ازاینکه نشان دهنده صمیمیت باشد، احتمالِ نداشتن فضای شخصی را مطرح می کند که می تواند به مرور سبب دور شدن طرفین از هم شود. به جز اینها برخی مشکلات در زمینه ارتباطی و یا مسائل روانشناختی وجود دارد که می تواند باعث بروز تغییر در رفتار یکی از طرفین شود. معمولاً بی توجهی به اولین نشانه ها و امید به اینکه شاید تکرار نشود، یا خشمهای ابراز نشده و دلخوریهای به موقع اعلام نشده و مواردی از این دست می تواند به مرور بین زن و شوهر فاصله بیاندازد.


اما در حال حاضر به نظر می رسد که همسرتان تمایلی به ادامه زندگی با شما ندارد و صراحتاً این موضوع را به شما اعلام کرده. با توجه به توضیحات تان بعید است که نظر ایشان به بازگشت به این زندگی باشد. 


دوست گرامی، واقعیت گاهی می تواند برای ما بسیار تلخ باشد ولیکن نمی توان کسی را که نسبت به زندگی با ما سرد شده به زور نگه داشت. اگر همچنان نظر ایشان به عدم ادامه زندگی است و راضی به مشاوره و بازسازی رابطه تان هم نیست، اصرار شما به جز آسیب به عزت نفس تان سود دیگری برایتان نخواهد داشت. البته بهتر است از مشاور حقوقی نیز کمک بگیرید.


علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه