سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کنترل خشم

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
404  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و درود. سه فرزند دختر 11،5 و سه ماهه دارم. مشغله شغلی بالایی نیز دارم. در کنترل خشم با فرزندانم در بسیاری موارد ناتوانم. میدانم کارم اشتباه است، ولی نمیتوانم کنترل کنم. به طور مرتب در کارگاههای فرزند پروری و طرحواره درمانی نیز شرکت میکنم.

مهمترین سوال :
لطفا کمک کاربردی به من بکنید چرا که تئوری ها را از بر هستم، اما نمیتوانم آن ها را به کار ببندم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
12 اسفند 1398 ساعت 17:49

باسلام واحترام

باتوجه به آنچه مطرح فرمودید ،بهتر بود کمی بیشر در این رابطه توضیح میدادیدامادر بسیاری از اوقات دلیل عدم کنترل خشم باوجود کلاس ها ومطالعه کتاب ها،وجود تله های شخصیتی در شخص می باشد.تله ای که در افراد فعال است وباعث خشم وپرخاشگری میشود،تله تنبیه است.ممکن است شما نیز دچار چنین تله ای باشید.

افرادیکه دارای تله تنبیه هستند معتقدند کسانی که اشتباه می کنند باید به شدت تنبیه شوند. در واقع چنین افرادی در مقابل اشتباه دیگران و یا در صورت رفع نشدن انتظاراتشان بسیار خشمگین و بی تحمل هستند و به شدت طرف مقابل را تنبیه می کننداین افراد معتقدند اطرافیانشان(همچنین خودشان) باید به خاطر اشتباهاتشان، شدیداً تنبیه شوند. آن ها خودشان را به عنوان افرادی به شدت پایبند اخلاق و ناشکیبا نشان می دهند و در بخشیدن خودشان یا دیگران بی نهایت مشکل دارند. آن ها معتقدند کسانی که اشتباه می کنند، مستحق تنبیه هستند، نه بخشش. هیچ گونه عذری قابل پذیرش نیست.

اما راهکار چیست؟

ابتدا باید نوع طرحواره شما مشخص شود،سپس در جهت تغییر آن تلاش کنید.

به طور مثال اگر طرحواره تنبیه دارید 

 در واقع باید به این باور برسیدکه انسان می تواند اشتباه کند و نباید در مقابل اشتباهات دیگران و همچنین خود جبهه گیری شدید نشان داد. شماباید به این باور برسید که می توان با استفاده از روش های تشویقی و بخشش دیگران، مانع از تکرار اشتباه آنها شد.

همچنین باید باور کنید که اگر خود نیز اشتباهی مرتکب شدید،مقصر تمام آنها صرفا خودتان نیستیدو ممکن است یک سلسله اشتباهات باعث آن شده باشد. شماباید بتوانید مسائل کوچک را به اندازه خودش ببینید و آنها را در ذهنتان بزرگ و وحشتناک جلوه ندهید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه