سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پنهان کاری

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
456  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من 8 ماهه با همکارم که طبق گفته خودش 10 ساله در فکر ازدواج با من بوده, ازدواج کردم و با حداقل ها زندگی رو شروع کردیم. حتی من به خاطر ادعای ایشون مبنی بر داشتن بدهی و نداشتن پس انداز عروسی هم نخواستم. متاسفانه ایشون عادت به پنهان کاری داره، موضوعات مهم و حتی ساده. وقتی معترض میشم که چرا دروغ گفتی؟ میگه من فقط راستش رو نگفتم. اخیرا متوجه شدم که حتی پس اندازی هم داره که هم به خانواده اش کمک میکنه هم اقساطش رو پرداخت میکنه ولی باز از دادن پول به من امتناع میکنه و وقتی به صورت غیر مستقیم بهش میگم که من میدونم پول داری، باز یه جوابی میاره و با قسم میگه که چنین چیزی نیست. من الان دچار چرخه معیوب بدبینی شدم و همش دلم میخواد گوشی و اطلاعات حسابش رو چک کنم. هرچند ممکنه به نتیجه ای نرسم. من خیلی دلخورم و به همین خاطر حتی نمیتونم باهاش ارتباط خوب داشته باشم

مهمترین سوال :
چه کار کنم تا بتونم همسرم رو قانع کنم که پنهان کاری و دروغ همه چیز رو خراب میکنه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
15 اسفند 1398 ساعت 19:45

با سلام

وقت شما بخیر


پرسش تان را خواندم. امیدوارم در شرایط کنونی در وضعیت بهتری باشید. با این حال چنانچه نکاتی هست می توانید از طریق این سامانه با ما مطرح نمایید.


با این حال با در نظر گرفتن نکاتی که در متن و پرسش تان مطرح نمودید؛ پاسخ به این مساله مستلزم بررسی و ارزیابی های بالینی دقیق در جهت شناسایی ریشه های پنهان کاری در ایشان می باشد. نکته ای که در این خصوص حائز اهمیت می باشد توجه به این نکته است که پافشاری بر انعکاس این موضوع که آنها دروغ می گویند؛ چندان کمکی به کاهش پنهان کاری شان نمی کند. و در بسیاری موارد موجب مقاومت فرد مقابل می شود.

تلاش در جهت ایجاد فضایی امن در رابطه از طریق گفتگوهای صمیمانه بدون سرزنش و تخریب، همچنین برخی دیگر از الگوهای افزایش صمیمیت در روابط  زناشویی ؛ می تواند راهبردی در جهت افزایش اعتماد و دلبستگی امن و کاهش تدریجی پنهان کاری گردد.


با تشکر از شما

شایان غدیری


دوره حضوری پیشنهادی:

من بهتر


معرفی کتاب
مهارت های زناشویی / متیو مکی/انتشارت ارجمند

معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه