سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تفسیر خواب و رویاهایی که میبینم

پرسش

تاریخ ثبت : 07 اسفند 1397
576  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و احترام
من رویاهای زیادی میبینم و براساس یک سری مطالعات (کتاب، تحلیل کاربردی خواب و رویا، تخیل فعال و راهبری زندگی با شهود درونی) اطلاعات خوبی به دست آوردم. رویاها رو یادداشت میکنم، بر اساس نمادها طبقه بندی میکنم و سعی میکنم با اتفاقات روزمره زندگیم تطبیق بدم. اما باز هم احتیاج به راهنمایی دارم، چون بعضی مواقع نمیتونم ربط مناسبی پیدا کنم. جدیدا هم رویاها از یک رویا با خط سیر مشخص تبدیل به صحنه های متعدد و بدون ارتباط با هم شده و حس میکنم خیلی کمتر قادر به تشخیص اونها هستم.

مهمترین سوال :
برای تحلیل بهتر این رویاها چه راهکاری رو پیشنهاد می کنید؟ آیا تنها راه حل مراجه به روانکاوان یونگی است؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
02 بهمن 1398 ساعت 11:15

همراه گرامی 

مساله خواب و رويا از جمله جالب ترين و جذاب ترين پديده هايي است كه ذهن بسياري از دانشمندان، فلاسفه و بخصوص روان شناسان را به خود مشغول كرده است. در این میان کارل گوستاو یونگ نقش برجسته ای در تحلیل خواب ها و رمزگشایی نمادها دارد. 

   از ديدگاه يونگ رويا بازيچه اي كودكانه نيست كه به منظور ارضاي يك خواسته و آن هم خواسته اي كودكانه باشد بلكه يك شبكه رواني است كه از كل روح عرضه مي شود. نكته قابل تامل در انديشه يونگ بررسي خاستگاه رويا ست. به اعتقاد وي برخي از روياها از حالت فردي فراتر رفته و خاستگاه آنها را بايد در تاريخ بشريت جستجو كرد. از سوي ديگر يونگ به نقش اصلاحگري روياها در زندگي افراد اشاره كرده و معتقد است ما بايد بيش از پيش به روياهاي خود اهميت بدهيم زيرا روياها را مي توان به عنوان توصيفي خلاق و طبيعي از ناخودآگاه در نظر گرفت. 

اما امروزه روانشناسان زیادی هم هستند که اعتقادی به این نمادها و تفسیر رویاها ندارند و صرفا آن را بازتابی از زندگی روزمره و جریانات ناخودآگاه ما در نظر میگیرند. 

در هرحال اگر اطلاعات بیشتری  در زمینه نمادها و ارتباطات آنها میخواهید به کتابهای جناب آقای جلال ستاری مراجعه کنید که سالهاست در این زمینه حرف  اول را در ایران میزنند.

ضمنا برایتان لینک دو مقاله معرفی کردم، همچنین درس دانش آرکتایپی دکتر شیری هم نکات فراوانی دارد که امیدوارم کمک کننده باشد. 

کمک گرفتن از روانکاوان یونگی هم اگر مرتبط کردن این رویاها به زندگی  روزانه تان برایتان خیلی مهم  است، میتواند کارساز  باشد.


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزامحمدی




معرفی کتاب
اسطوره در جهان امروز نوشته جلال ستاری نشر مرکز
جهان اسطوره شناسی نوشته جلال ستاری نشر مرکز

معرفی مقاله/فیلم
https://bonyadonline.com/news/135
https://unlimitedpower.ir/?p=114

معرفی درس
مقدمات کلیدی دانش آرکتایپ (رازهای زنانگی و مردانگی)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه