سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونگی فراموش کردن خیانت همسر و بخشش او

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
783  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
مردی 40 ساله هستم که از طرف همسرم مورد خیانت قرار گرفته ام. اما چون عاشقانه او را دوست دارم، بخشیدمش. البته من فقط در حد چت و تماس تلفنی اطلاع داشتم. ولی همسرم کل ماجرا را برایم گفت و اعتراف کرد که یک بار همدیگر را ملاقات کرده اند و رابطه جنسی هم داشته اند.
وجود چنین مسئله ای به شدت آزارم میدهد. نمیتوانم موضوع را فراموش کنم. هر لحظه که به همسرم نگاه میکنم، از اینکه مرد دیگری او را لمس کرده و تماسی با او داشته دیوانه ام میکند. از طرفی همسرم را نیز دوست دارم و بخشیده ام.
اما فکر آن لحظات ویرانم کرده...

مهمترین سوال :
۳ سوال دارم:
چرا با وجود این همه عشق و علاقه و توجه از طرف من، همسرم به من خیانت کرده؟
آیا امکان دارد این موضوع باز اتفاق بیافتد؟
چطور میتوانم موضوع را فراموش کنم و به زندگی عادی برگردم؟
الان ۴ ماه از موضوع میگذرد، ولی من هر روز حالم بدتر از دیروز میشود.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
20 بهمن 1398 ساعت 10:17

باسلام واحترام

 

از آنجاییکه خیانت، زیان‌آورترین عمل در یک ارتباط است که نه تنها منجر به صدمه‌های مستقیم به اعتماد به طرف مقابل  می‌شود، بلکه فرد خیانت دیده را با هزاران سوال بی جواب ومبهم مواجه میکند،بنابراین از جمله موارد حائز اهمیت است.احساس شما کاملا قابل درک است اما نیاز است به چند مورد توجه داشته باشید تا بتوانید کمی با هیجان منفی کمتر ومنطق بیشتر به این موضوع نگاه کنید.

 توجه داشته باشید ماجرای خیانت از روزی که همسرتان با نفر سومی صحبت می‌کند، آغاز نمی‌شود. سابقه این اتفاق به ماه‌ها و حتی سال‌ها قبل  برمی‌گردد. به روزهایی که بی‌توجه به خطری که پشت در خانه‌تان کمین کرده بوده، تنها با خیال اینکه همدیگر را دوستدارید به ریزه‌کاری‌های ارتباط‌تان بی‌توجهی کرده اید.

 خیانت دلایل زیادی دارد، از کم محلی گرفته تا انتقام و... 

بنابراین دلیل آن برای هر فرد یا رابطه ای یکسان نیست وباید طرفین با بررسی دقیق در رابطه شان به این دلیل پی ببرند.

اما بطور کلی در پی سوال  رایج افراد بعد از وقوع بی وفایی :

که (مگر من با او چه کرده بودم که چنین کاری با من کرد؟)

برخی از عوامل سبب ساز خیانت و بی وفایی ذکر میشود:

*  بی توجهی زن و مرد در برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر و کم رنگ شدن شور و هیجان و انگیزه در رابطه عاطفی آنها 

برآورده نشدن نیازها و بدنبال آن ایجاد حس سرخوردگی و افسردگی در طرفین (نیاز به تحسین، گفتگو، حمایت عاطفی و مالی، تعهدخانوادگی، صداقت و رو راستی، جذابیت جسمانی، ارضای جنسی)

دور بودن از محیط خانه،

اعتماد بیش از حد یکی از زوجین به همسرش،

بی کیفیت بودن حضور در خانه
بنایراین اگر هریک از رئوس مثلث عشق( تعهد،صمیمت،هیجان) دچار مشکل شود واین مشکل نادیده انگاشته شود در پی آن رئوس دیگر نیز دچار لغزش میگردد ورابطه به سمت سردی میرود.

اما در جواب سوال شما که آیا مجدد امکان رخداد این اتفاق دارد، باید خدمتتان عرض کنم که هیچ ضمانتی برای بسیاری از مسائل در زندگی وجود ندارد اما میتوان با راهکارهایی از رابطه مراقبت کرد وبه نجات آن امیدوار بود وحتی میتوان به خیانت به عنوان فرصتی برای داشتن رابطه ای بهتر نگریست. تمام اینها به شما بستگی دارد که کدام را انتخاب کنید.البته نکته بسیار مهم اینست که هیچ مسئله ای نمی تواند خیانت را توجیه کند اما گاهی میتوان با فرصت دادن و تلاش برای ترمیم رابطه ،زندگی را از فروپاشی نجات داد ،نکته دیگر مربوط به همسر شماست که باید بتواند با صداقت در کلام و رفتارش اعتماد شما را به دست اورد .همچنین توجه داشته باشید نباید انتظار داشته باشید اعتماد از دست رفته تان به یکباره باز گردد چرا که بازسازی اعتماد پروسه ای زمانبر است .

مورد دیگر اینست که به هیچ عنوان در زندگی چیزی به نام فراموشی وجود ندارد،بلکه افراد باید با کنار امدن یا حل کردن مشکلی که برایشان پیش امده ،مسئله مورد نظر را در بایگانی ذهنشان قرار دهند ودیگر به آن موضوع فکر نکنند .

در نهایت کمک گرفتن از یک زوج درمانگر شدیدا در این مشکلات توصیه میشود.امیدوارم بتوانید با توجه به مواردی که خدمتتان ارائه شد ومراجعه به یک درمانگر با این موضوع به درستی کنار بیایید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
پیوند زخم خورده

معرفی درس
بهبود و پیشگیری رابطه عاطفی پس از لغزش و خیانت (جلسه 2 از 3 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه