سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خواب

پرسش

تاریخ ثبت : 09 اسفند 1397
581  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
باسلام , بعضی مواقع دچار فلج خواب می شوم و با احساس مرگ، وحشت زده از خواب میپرم .ایضا در چند ماه اخیر دچار افسردگی متوسط شده ام که نتیجه یک شکست عاطفی است.

مهمترین سوال :
از روانپزشک گرامی توصیه ودستورالعمل مقتضی را استمداد مینمایم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
15 بهمن 1398 ساعت 00:47

باسلام واحترام

توضیحاتتان بسیار مختصر است ونیاز به اطلاعات بیشتری میباشد مثلا آیا قبل از افسردگی تان نیز این مشکل را داشته اید یا خیر؟ در هر صورت بین افسردگی ومشکلات خواب همبستگی وجود دارد یعنی

گاهی افسردگی می‌تواند باعث مشکلات خواب شده و گاهی نیزمشکلات خواب ممکن است به اختلالات افسردگی منجر شده و یا به تشدید آن کمک کند. بنابراین 

افسردگی چیزی نیست که بخواهید آن را نادیده بگیرید یا به راحتی از آن عبور کنید. بلکه این یک اختلال جدی است که بر نحوه‌ی خوردن، خواب، احساس و تفکر شما تأثیر می‌گذارد.

پس  الویت با درمان افسردگی است.

درمان افسردگی معمولا ترکیبی از روان درمانی (شامل درمان شناختی- رفتاری) و/یا درمان وابسته به دارو (درمان دارویی) است. هر یک از این درمان‌ها می‌تواند برای درمان افسردگی و بی‌خوابی یا اختلال خواب مورد استفاده قرار گیرد و درمان مشکلات خواب اغلب بخشی جدایی ناپذیر از درمان افسردگی می‌باشد.پس ابتدا باید به یک روانشناس مراجعه نمایید تا در صورت نیاز به دارو به روانپزشک ارجاع داده شوید.

درصورت وقوع فلج خواب، حتماً معاینات و ارزیابی‌های پزشکی لازم برای تشخیص اختلالات خواب (مانند حمله خواب) و بیماری‌های مغز و اعصاب را انجام دهید. فلج خواب در بسیاری از موارد می‌تواند به علت یک سری عوارض و بیماری‌های تشخیص داده نشده باشد.

چند راهکار ساده زیر  اما کاربردی نیز در این زمینه میتواند تا حدی به بهبود شما کمک کند.

شایع‌ترین تکنیک گزارش شده برای بهبود این مشکل آن است که در زمان وقوع فلج خواب سعی کنید به صورت آگاهانه انگشتان دست یا پای خود را تکان بدهید. با توجه به تحقیقات انجام شده بعضی از افرادی که با مشکل فلج خواب مواجه بوده‌اند توانسته‌اند با تمرکز بر روی تکان دادن انگشتان خود – که باعث القای حالت بیداری به جای حالت فلج خواب می‌شود – موفق به درمان این عارضه شوند.

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه