سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پارتنر سابق، همکار فعلی

پرسش

تاریخ ثبت : 09 اسفند 1397
556  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با فردی همکار بودم. ایشون از زندگیش بسیار ناراصی بود و در حال جدایی. و متاسفانه این امر سبب نزدیکی بیشتر ما هم شد. چه از لحاظ کاری و چه عاطفی. اما بعد از گذشت مدتی، متوجه شدم ایشون با وجود من به آرامش رسیده و دیگه دنبال رها کردن اون زندگی هم نیست. و به همین دلیل تصمیم به اتمام این رابطه گرفتم. اما بحث شغلی ما خیلی با هم عجین شده.

مهمترین سوال :
آیا ادامه فعالیت و همکاری شغلی باید متوقف بشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
16 اسفند 1398 ساعت 12:31

همراه گرامی

نگاشته شما را خواندم.

همیشه ممکن است فردی با تمام ویژگی‌های مورد نظر شما وجود داشته باشد، اما شما نتوانید زندگی‌تان را با او سپری کنید زیرا در حال حاضر در رابطه هستید. برعکس این مطلب نیز ممکن است صدق کند؛ شما فرد مناسب‌تان را زمانی می‌یابید که او در رابطه‌ با کس دیگری‌ست.

برخی افراد هنگام مواجهه با این شرایط، به جای انجام کار درست و تمام کردن رابطه‌ی قبلی به رابطه‌ی موازی فکر می‌کنند و در بسیاری موارد آنها هنوز شریک زندگی و طرف مقابل‌شان را دوست دارند.

به گفته برخی روان‌شناسان یکی از اصلی‌ترین دلایل رابطه موازی احساس یکنواختی در زندگی و سرد شدن روابط جنسی و زناشویی است. وقتی که فرد احساس می‌کند عشق و محبتی را که نیاز دارد توسط همسر خود دریافت نمی‌کند در جایی دیگر به جستجوی این عشق می‌پردازد که امروزه پیشرفت تکنولوژی، اینترنت و فضای مجازی، ایجاد و وجود این روابط را بسیار آسان‌تر کرده‌اند.

گاهی هم این آسیب به خاطر روابط جنسی است؛ بطوری که انگار زن یا مرد فراموش کرده‌اند که این نیاز، باید تا آخرعمر و به نحو احسن ارضا شود. خیلی اوقات، این اتفاق به خاطر روزمرگی، مشغله‌های زیاد شغلی و یا فرزندان است اما گاهی هم به خاطر عدم داشتن اطلاعات درست راجع به ماهیت رابطه‌ی جنسی و جنس مخالف می‌باشد. متأسفانه در کشور ما اکثر زوجین آموزش کافی را از محل درست دریافت نمی‌کنند و بعضاً به منابع نادرستی نظیر فیلم‌های مستهجن رجوع می‌کنند که این به نوبه‌ی خود، آسیب زیادی به رابطه‌ی زناشویی میزند؛ چرا که این روابط در اینگونه فیلم‌ها کاملاً تصنعی بوده و شباهتی با زندگی واقعی ندارند و از آنجا که صحبت راجع به این مسائل با افراد آگاه نظیر مشاوران و روان‌شناسان را امری خجالت‌آور تلقی می‌کنند نمی‌توانند لذت کافی را از رابطه زناشویی خود ببرند و وارد رابطه‌ای دیگر می‌شوند.

یکی دیگر از این دلایل، عدم پایبندی به مذهب است. هنگامی که افراد حد و مرز مناسب را در رابطه با افراد رعایت نمی‌کنند به راحتی رفتار روابط خارج زناشویی می‌شوند که در ابتدا با توجیهاتی مثل هم کلاسی، دوست و همکار، خود را قانع می‌کنند اما خیلی زود گرفتار می شوند.

معمولا افراد پس از ورود به روابط موازی به آنچه در زندگی زناشویی شان کم داشته اند میرسند و منتطقی تر به رابطه زناشویی نگاه کرده و در اغلب اوقات زندگی شان را خراب نخواهند کرد.

در مورد اینکه شما با هم همکار هستید مسلما اگر رابطه احساسی شکل گرفته باشد شما ضربه بیشتری خواهید خورد. و چه بسا ایشان با اصرارهای مکرر شما را وادار به ادامه رابطه کنند.

اگر شرایط این را دارید که مدتی در محیطی دیگر کار کنید حتما اینکار را انجام دهید. یا به سفر های کاری مکرر و ماموریت بروید. اینکار باعث میشود که ایشان هم متوجه قطعیت تصمیم شما بشوند و تصمیم قطعی برای زندگیشان بگیرند.

در نهایت امیدوارم این راهکارها بتواند بعد از این مدت نیز به کمک شما بیایند.



از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزامحمدی


معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه