سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چرا فقط من اذیت میشم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
921  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخیر
دختری هستم بیست و هفت ساله، حدود یک سال با آقایی آشنا شدم به قصد شناخت قبل ازدواج. مطلع شدم ایشون از ماه اول آشناییمون با دختر دیگه ای در ارتباط بوده که به گفته خودش با اون بهش خوش میگذشته، اما من رو امن میدیده واسه ازدواجش... سردرگم بوده... اول این آقا ابراز پشیمونی کرد و گفت هر مشاوری لازم باشه میاد ولی با گذشت چند روز دیدم داره من رو با اون نفر سوم مقایسه میکنه و انگار میخواد ازم باج بگیره که تغییر کنم به میل اون. ماهیت من رو میخواد تغییر بده و به معنای واقعی شروع کرده به نحس بازی. هیچ شباهتی بین اون آدم با آدم قبل از رو شدن خیانتش نمیدیدم. انگار زامبی شده بود. شاید به خاطر اینکه من حواسم به تله رهاشدگیم نبود که تو اون شرایط چطور فعال شده بود.
به هر حال طی چند روز به خودم اومدم و قشنگ فعال شدن تله ام رو دیدم و آگاهانه رابطه رو تموم کردم

مهمترین سوال :
حالا سوال من اینجاست: با وجود گذشت چند ماه، حس خشم شدیدی دارم به اینکه من با کلی درد و خشم و غم و دلتنگی از این رابطه اومدم بیرون و اون خیلی بی تفاوت بود.
این خشم طبیعیه؟ چه کار کنم زودتر به حال خوب برگردم؟ انگار یکی باهام تصادف کرده و من فلج شدم و اون صاف صاف داره راه میره.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
26 بهمن 1398 ساعت 01:08

باسلام واحترام

قبل از هر چیز بابت توجه ودقتتان در اینکه توانسته اید به درستی تشخیص دهید که رابطه ناسالم است وادامه دار شدن آن صدمات زیادی به بار می اورد به شما تبریک بگویم..همچنین احساستان نیز قابل احترام است اما اگر بخواهید نسبت به بعضی از موارد مهم و واقعیت ها بی توجه باشید قطعا نمی توانید حال خوب را تجربه کنید.اینجا دقیقا جایی است که باید بالغانه رفتار کنید. واگذاردن کامل  خود  به  احساسات،  کار  کودکان  پنج   ساله ای  است که هنوز نمی دانند نباید دنبال هر آنچه رفت و هر کاری را انجام داد کهدل می طلبد. گذاشتن منطق و احساس در کنار هم یک باید و یک هنر استفرض کنیم شما برای خرید لباس به مغازه ای می رویددر آنجا از لباسی خوشتان می آید اما بخاطر بزرگ یا کوچک بودن، قیمت، رنگ یا هرچه از خرید آن صرف نظر می کنیداین منجر به عقده ای شدن شما نخواهد شد.

دست از لباس خریدن و یا عشق به لباس بر نخواهید داشت بلکه با انتخاب  لباس زیبای دیگری که  "  به شما بخورد"  باز هم همان حس زیبایی را برای خود فراهم می کنید.

البته این مثال کاملی نبود اما انتخاب انسانها نیز چنین است احساس و منطق در کنار هم .

خاطرات و احساسات و تجربیات خوش همیشه قابل تکرار شدن و جبران هستند و احساسات بشری و عشق در یک فردی که منجر بهناکامی شما شده خلاصه نشده است یعنی شاید شما بوده اید که طرف را زیادی برای خود بزرگ کرده ایدکه انتظار نداشته اید روزی اینگونه شود واکنون تا این حد خشمگین هستید.

قصد من از این حرفها "حسابگری بازار منشانه" نبود اگر شکست خورده اید باز هم شروع کنید اما تجربیات و حافظه تاریخی خود رابکار اندازید.باید بدانید چه چیزهایی برای شما لازم است و باید داشته باشید نه هرچیزی که دل به شما میگوید و بعد از هزینه و تاوان بسیار، طرفمقابل را مثلا به "بی صفتی یا هر چیز دیگر متهم  کنید  بلکه این فقط انتخاب شما بوده است.

در نظر داشته باشید که انسان در هر حالتی حتی اگر همه چیز نیز فراهم باشد باز هم احساس کمبود می کند؛ واقع بین تر باشید و از افسانه های عشقی دوریکنید عشق ساختنی است نه نازل شدنی ازلی و ابدی نیست بلکه ساختنی و حفظ کردنی  است.

 وظایف خود را یاد بگیرید و  اول و آخر زندگی خود را لجبازانه در بود و نبود یک انسان درک نکنید به خود بیایید و تکیه گاه بیابید نه یکرفیق خوشگذران.بلوغ عاطفی را در خود ایجاد کنید عمیق باشید و منتظر یک ناجی نباشید برای نجات شما شاید کسی بتواند پشتوانه ی عاطفی و دلتنگیشما شود اما کسی عاشق یک انسان ضعیف نمیشود.

نکته دیگر اینست که باید بپذیرید که این خشم قسمتی از تجربه شکست عاطفی است واگر بتوانید به درستی وبالغانه با مراحل این بحران کنار بیایید قطعا میتوانید احساس رضایت،استقلال وعزت نفس دوباره را تجربه کنید.

در نهایت بهترین کاری که انسانها در حق خود "باید" انجام دهند مدیریت احساسات خود است.به جای افکار منفی ونشخوار آنها ورصد کردن زندگی طرف مقابلتان ،معجزه زندگی خودتان باشید ودنیا را براساس فکر اشتباه صفر وصد نبینید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
سیلی واقعیت

معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
بسته رهایی از تنهایی و مهرطلبی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه