سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چرا من براى ايجاد رابطه عاطفى جذب افرادِ اسم و رسم دار يا به اصطلاح معروف ميشوم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 16 اسفند 1397
695  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و وقت بخير
من اغلب براي ايجاد رابطه ي عاطفي اعم از كوتاه يا بلند(مدت) جذب افرادي ميشوم كه نامشان بر سرِ خيلي از زبانهاست و به طور كلي جذب كساني كه دسترسي و به دست آوردنشان راحت نيست و پس از رابطه ميبايست شش دانگِ حواس خود را جهت مورد خيانت قرار نگرفتن جمع كنم. آيا اين، نشان از وجود تله بي ارزشي ست؟ در صورتيكه خصوصياتي مثل خودشيفتگي يا خودكمبيني (به صورت افراطي) و بالاخص در رابطه ي عاطفي ندارم؛
از طرفي پس از اتمام رابطه به شدت در رابطه ي گذشته ميمانم و دير move on ميشوم و قدرت تصميم گيري جهت ايجاد ارتباطِ جديد ندارم؛

براي تكميل اطلاعات فردي: تك فرزند هستم؛
مغرور براي فهماندنِ دوست داشتنم نسبت به جنس مخالف براي شكل گيري رابطه(در حين رابطه، احساسم را به راحتي بيان ميكنم)
رابطه ي نسبتاً خوب اما نه چندان صميمانه اي با پدر و مادر خود دارم؛
از لحاظ ظاهري: مدت كوتاهي در حرفه مدلينگ فعاليت داشته ام و از لحاظ مالي در سطح خوبي هستيم.
پيشاپيش ممنون از پاسخگويي تان🌸

مهمترین سوال :
اگر فردي زياد در دسترس نباشد، چگونه بايد خود را در معرضش قرار دهيم؟

چرا جذب افراد تقريباً دور از دسترس ميشوم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
11 اردیبهشت 1398 ساعت 13:41

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم.

نوشته اید: كساني كه دسترسي و به دست آوردنشان راحت نيست و پس از رابطه ميبايست شش دانگِ حواس خود را جهت مورد خيانت قرار نگرفتن جمع كنم.

در محتوای جمله شما این پیام وجود دارد که: باورش برای شما مشکل است که دیگران در کنار شما می مانند و حتی اگر در کنار شما نباشد، باز هم به شما تعلق خاطر دارند. شما نگران خیانتید که جزو بدترین مدل رها شدن توسط فردی نزدیک است.

اگر شما احساس طرد شدگی دائم یا ترس از ترک شدن و مورد خیانت قرار گرفتن داشته باشید، نگران این هستید که یا طرف مقابل شما عاشق فرد دیگری می ‌شود یا بر اثر حادثه ‌ای از دست برود یا خیانت ببینید. کسانی را که دوست دارید به شما علاقه‌ ای ندارند و هرچقدر بیشتر تلاش می ‌کنید تا به آنها نزدیک شوید آنها بیشتر به شما بی ‌توجه می ‌شوند. درواقع عاشق کسانی می شوید که از شما دورند و دسترسی به آنها کمتر مقدور است؛ بعد هم نگرانید که از دستشان بدهید. بعد از آن نیز در سوگ از دست دادن فرد هستید.


پرسیده اید: اگر فردي زياد در دسترس نباشد، چگونه بايد خود را در معرضش قرار دهيم؟ چرا جذب افراد تقريباً دور از دسترس ميشوم؟

چه اصراری دارید که افراد دور از دسترس را انتخاب کنید؟ شاید بهتر باشد به جای تمرکز بر به دست آوردن چنین افرادی، روی برطرف کردن تله های شخصیتی خود کار کنید. وقتی تله رهاشدگی که معمولاً با تله بی ارزشی همراه است کنترل شود، میل به ارتباط با چنین افرادی در شما از بین خواهد رفت و به سوی رابطه ای هدفدار و امن تمایل پیدا خواهید کرد.


نوشته اید که ارتباط نه چندان صمیمانه ای با والدین خود دارید. این صمیمت نه چندان، شاید در این سن مشکل زیادی را برای شما ایجاد نکند ولی در کودکی حتما برای شما با آسیبهایی همراه بوده که خروجی آن، مدل ارتباطی شما در بزرگسالی است. احتمال رابطه نه چندان گرم والدین شما نیز وجود دارد. این فضا درمجموع حالت امنیت شما را بر هم زده اما نکته مثبت اینجاست که این مسئله هم قابل کنترل است هم اینکه شما متوجه شده اید که نیاز به تغییر دارید.


مطالعه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ و ترجمه دکتر حسن حمیدپور و دروس رهایی از رهاشدگی و بی ارزشی خدمت شما پیشنهاد می شود.

 توجه بفرمایید که شما دیگر آن بچه بی دفاع گذشته نیستید که حیاتش وابسته به والدین باشد و بدون آنها نتواند زندگی کند. شما اکنون به عنوان یک بزرگسال، ابزارهایی دارید که بتوانید بر احساس تنهایی خود فائق آمده و رابطه ای خوب را تجربه کنید. کافیست خود را باور داشته باشید.

موفق باشید


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
رهایی از تنهایی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه