سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا کار همسرم خیانته؟

پرسش

تاریخ ثبت : 07 فروردین 1398
542  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
همسرم بسیار موجه هست. در صحبتها و برخورد ها از اول مشخص بود از هرگونه رابطه موازی بیزاره. ۱سال پیش عقد و عروسی گرفتیم و ۱ ماه پس از عروسی روزی خونه نبودم و متوجه شدم با خط دیگرش تلگرام نصب کرده و علیرغم گفته هاش که همیشه میگفت بدم میاد عکس پروفایل بذارم، عکس گذاشته و آنلاین شده. به خونه برگشتم و چندشب بعد گوشیش رو چک کردم. به خانمی پیام و پیشنهاد آشنایی با اسم جعلی داده بود، خانم هم رد کرده بود و بعد همسرم نوشته بود مگه اشکالی داره با هم آشنا بشیم؟ اون هم دیگه جواب نداده بود. پرسیدم موضوع چیه؟ گفت شماره این خانم رو از کسی گرفته برای دوست صمیمیش که مجرده و دنبال یک پارتنر میگرده که اگر مناسب باشه ازدواج کنند (از قبل هم میدونستم دوستش دنبال شخصی برای ازدواج میگرده)، خونه تنها بودم و وسوسه شدم بهش پیام بدم و بیوگرافیش رو بپرسم و بعد با شماره به دوستم بدم. علیرغم جر و بحث ها که گاهی بین مون بود که فکر میکنم کم نبود، ولی عادی بود، رابطه مون عالی بود و خودش همیشه میگفت تو از توقعاتم بالاتری. ولی من با گذشت شش ماه نتونستم با موضوع کنار بیام. حس میکنم خیانت کرده یا برای سرگرمی بوده

مهمترین سوال :
در توجیه این کار، همسرم میگه ممکنه هر مردی برای سرگرمی یا کنجکاوی از خانمی تو فضای مجازی سوال بیوگرافی بپرسه. ولی من چون زن و زندگیم رو دوست دارم و ما که اختلاف فاحشی نداریم و اونقدر بی عقل نیستم که برای چهارتا اختلاف کوچیک خیانت کنم و رابطه عاطفی یا جنسی مجازی با کسی ترتیب بدم و زندگیم رو بهم بریزم. حرف هاش رو میپذیرم ولی باز یاد خیانت میافتم نمیدونم حرف هاش رو باور کنم یا نه؟ ولی کنار نمیام. چه کنم؟ بارها هم باهاش صحبت کردم ولی کامل کنار نمیام. گاهی بهش شک میکنم. چه کنم؟ همسرم 32 ساله و من 23 ساله ام. آیا این کار همسرم خیانته؟ یا به منزله سرگرمی و اشتباه کوچیکیه که از هرکسی ممکنه سر بزنه؟علیرغم اینکه همچنان موجه و بسیار عاقله، ولی گاهی به طلاق فکر میکنم. خودش میگه من خیلی دوستت دارم و کمبودی ندارم که به خیانت فکر کنم. اگه مشکلاتی هم بوده کوچیک بوده و تو همه زندگی ها هست. من اینقدر بچه نیستم، از این کارها بدم میاد فقط گفتم بیوگرافیش رو بپرسم و حتی همون هم به خودم اجازه نمیدادم، ولی یک لحطه غفلت کردم و مدیونی فکر کنی در حقت خیانت کردم.
چه کنم که همش لیبل خیانت تو ذهنم میاد و فکر میکنم کم گذاشتم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
29 دی 1398 ساعت 15:10

همراه گرامی 

نوشته شما را خواندم. 

بحث لغزش و خیانت موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و بدون اینکه بطور کامل حل شود به زندگی عادی بازگشت. 

در شرایطی مثل شرایط شما ابتدا باید مطمئن شوید که خیانت رخ داده است یا خیر که اطمینان به این مسئله بخاطر انکار زیاد همسرتان و عدم اثبات از طرف‌شما،  بسیار مشکل است.

به نظر بنده به جای  اینکه انرژ ی روانی خودتان را صرف فکر کردن به موضوعی کنید که در صحت و صغم آن شک دارید، سعی کنید به فکرتان جهت دیگری بدهید که به رفتارهای کارآمدتری منجر شود. 

اغلب اوقات پیشت رفتارهایی که انجام میدهیم نیازی پنهان است. خوب فکر کنید ببینید آیا نیاز خاصی توسط شما در زندگی همسرتان ارضا نمیشده که ایشان احتمالا دست به چنین کاری بزنند؟ آیا امنیت به قدر کافی در زندگی  و رابطه شما وجود دارد؟

فرموده بودید زندگی  بسیار خوبی دارید و همسرتان مردی کاملا موجه است. آیا به واقع اینگونه است ؟  

بسیاری از زوج های دچار خیانت ، از زندگی بسیار خوب خود قبل از خیانت می گویند، اما بعد از گذشت چند جلسه مشاوره مشخص می شود که  نه تنها زندگی خوبی نداشته اند بلکه این زندگی سرشار آشفتگی ها و چالش های حل نشده بوده است که زن و شوهر آن ها را بدون حل باقی گذاشته اند. من به همه ی زوج ها توصیه می کنم مشکلات خود را حل کرده و سعی نکنند آن ها را فراموش کنند. اگر با همسر خود بر سر موضوع کوچکی اختلاف دارید به شیوه ای مسالمت آمیز بدون اطلاع دیگران به حل آن مشکل بپردازید. مشکلات حل نشده تبدیل به اختلاف می شوند، اختلافات شکل پیچیده به خود می گیرند و باعث دور شدن زن و شوهر از یکدیگر می شوند.وقتی بین زوج فاصله بیفتند ،نفر سوم به راحتی می تواند وارد رابطه ی آن ها شود.‍

خوب کاوش کنید و ببینید مشکلات هرچند کوچکتان اساسی حل میشده و یا برای جلوگیری از بحث و دعوا بر آن سرپوش نهاده و دیگر به آنها نمیپرداختید؟

مسئله دوم احساسات عمیق تر همسر شماست. وقتی با مردانی که به همسران خود خیانت کرده اند صحبت می کنم ، بیشتر آن ها از یک موضوع شکایت دارند :«در رابطه با همسرم احساس قدرت نداشتم».  اغلب آن ها از اینکه دائماً با مرد یا مردان دیگری مقایسه شده اند می گویند، بسیاری از آن ها از نیازهای بیش از حد همسرانشان گله دارند. اینها هیچکدام قضاوت نیست بلکه تجربه من از مشاوره با زوج هایی است که خیانت دیده اند. 

توصیه میکنم کنار هم تصمیم بگیرید. به همسرتان امر و نهی نکنید و نیازهایتان را با توان او هماهنگ نمایید.

اما در حال حاضر مسئله مهم احساس شماست که  نه میتوانید بپذیرید ایشان به شما خیانت نکرده و نه میتوانید بپذیرید که خیانت دیده اید. 

پیشنهاد میکنم خیلی بالغانه باز هم با همسرتان گفتگو کنید. به ایشان فضا بدهید تا بتواند به راحتی و بدون حس تهدید خودافشایی کند. به ایشان اطمینان بدهید که حتی اگر چنین باشد با کمک یکدیگر راه حلی برای این مسئله پیدا خواهید کرد. 

استدلال ها و دلایلش را محترم بدانید و به دفاعیاتش از خود ارزش بدهید. 

پس از آن اگر همچنان ایشان بر سر مواضع خودش پافشاری کرد شما دو راه بیشتر ندارید. 

یا اینکه با این افکار مبارزه کنید ( با تکنیک هایی مثل توقف فکر ویا مشغولیت های  ذهنی دیگر) و اجازه ندهیدشکل وسواس گونه به خود بگیرد. و یا از یک زوج درمانگر خبره کمک بگیرید. 

ضمن اینکه میتوانید با عمیق شدن به درونیاتتان دلایل اینهمه حساسیت روی مسئله خیانت را نیز پیدا کنید. 

البته که خیانت بطور کلی  مسئله ای آزارنده و مشکل ساز هست. اما آیا در حوزه زندگی شما در کودکی و در اطرافیانتان همجین موردی تجربه کرده اید؟ و یا حتی مواردی مثل دروغ گویی یا پنهان کاری؟ در خودتان عمیق تر شوید و ببینید وقتی به خیانت فکر میکنید چه حسی در شما برانگیخته میشود و آیا خاطره ای در کودکی سراغ دارید که همچین حسی تجربه کرده باشید؟ 

جواب دادن به این سوالات به شما کمک زیادی خواهد کرد برای حل مشکلتان. 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه حسن حمیدپور انتشارات ارجمند

معرفی درس
بهبود و پیشگیری رابطه عاطفی پس از لغزش و خیانت (جلسه 2 از 3 جلسه)
بسته کامل نبوغ عاطفی (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه