سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تنهایی و عدم تجربه عشق

پرسش

تاریخ ثبت : 14 فروردین 1398
533  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر
من یه دختر سی ساله هستم که تا به امروز عشق و دوست داشتن رو تجربه نکردم. یعنی کسی وجود نداشته که دوستم داشته باشه یا عاشقم باشه. چند مورد بوده که در حد معرفی و خواستگار بوده که به نتیجه نرسید. حتی تا سال پیش هم شاید این قضیه خیلی برام مهم نبود ولی هرچی بیشتر میگذره این قضیه به نظرم وحشتناک تر جلوه میکنه. این درحالیه که من از لحاظ ظاهری و تحصیلی و اجتماعی هیچ مشکلی ندارم ولی از همون اوایل جوانی شیطنت های هم سن و سال های خودم در ارتباط با پسرها رو نداشتم و برام مهم نبود و شاید کلا اعتماد به نفس ارتباط با پسرهای غریبه رو نداشتم. هیچ وقت ناز و عشوه و ترفند های دخترونه بلد نبودم و استفاده نکردم. البته این رو بگم زمانی که جمع ها گروهی باشه و اکیپ دختر و پسر جمع باشند هیچ مشکلی برای ارتباط و صحبت نداشتم و ندارم. ولی به محض اینکه جنبه شخصی پیدا میکرد استرس میگرفتم. نمیدونم چرا؟ برام عجیبه که آیا من نیروی دافعه دارم؟ که هیچ پسری که تا این سن باهاش در ارتباط بودم خودش بهم ابراز علاقه نکرده؟ و هر موردی ام بوده معرفی شده بوده؟ این تنهایی اخیرا شدیداً داره اذیتم میکنه طوری که احساس افسردگی میکنم

مهمترین سوال :
حالا سوال من از شما درمانگر محترم اینه: آیا به نظر شما خیلی عجیب و وحشتناکه که دختری به سن سی سالگی رسیده باشه و هیچ پسری تا الان بهش ابراز علاقه یا عشق نکرده باشه؟ و اینکه من باید چه کار کنم تا این مشکل حل بشه؟ راه حل درست چیه؟ همیشه منتظر بودم پسری خودش پیش قدم بشه و بهم ابراز علاقه کنه و مثلا از یک خصوصیت من خوشش بیاد. نه اینکه من بخوام کاری انجام بدم. نمیدونم باید چه کار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
04 بهمن 1398 ساعت 01:39

باسلام واحترام

با توجه به اینکه سوال ومسئله شما در مورد یکی از نیازهای اساسی وروانی هر فرد ( یعنی دوست داشتن ودوست داشته شدن وارتباط) میباشد بنابراین عدم توجه به نکات اصلی یک ارتباط درست وموثر آسیب جدی به براورده شدن این نیاز وارد میکند.

توان برقراری ارتباط موثر یکی از مهارت‌های زندگی است و داشتن سواد عاطفی ازجمله عواملی است که باعث می‌شود ما بتوانیم با دیگران ارتباط موثر برقرار کنیم. 

اما سوال هایی که در ذهن شما ایجاد شده است کمی تأمل برانگیز است چرا که ممکن است به دلیل نداشتن هیچ ارتباطی واز ترس اینکه ممکن است دوست داشتنی نباشید به اولین ارتباط بدون در نظر گرفتن معیارها وهدفتان پاسخ مثبت دهید.معنای دیگری که از این سوال ها به دست می آید این است که ارزش شما تحت تاثیر مقایسه های تان قرار گرفته است. مثلا اینکه از خودتان بپرسید آیا روزی ازدواج خواهم کرد نشان می دهد برای شما مهم نیست که با چه کسی ازدواج کنید، تنها به فکر ازدواج کردن هستیدبنابراین چنین افکاری اگر اعتماد به نفس شما را به طور کامل از بین نبرد باعث کم شدن آن خواهد شد.

این نوع تفکر میتواند ناشی از تجربیات بد گذشته باشد که این تصور را در شما ایجاد کرده که هیچ کس شما را دوست نخواهد داشت در حالی که این نوع از تفکر تنها ناشی از باورهای غلط شماست که باید اصلاح شوند.

همچنین باید به رفتارهای خود کمی دقیق شوید .چرا که بسیاری از رفتارها مانع از برقراری ارتباط ویا دوری میشود.رفتارهایی مثل بی اهمیت بودن نسبت به آقایون،تحقیر،خواهرانه رفتار کردن،خشن بودن،از لحاظ ظاهری مانند یک خانم جلوه نکردن یا به ظرافت های زنانه بی توجه بودن،...

از دلایل دیگر عدم ارتباط  میتوان به ترس از مورد قبول واقع نشدن یا پس زده شدن اشاره کرد.

تمامی موارد ونکات مورد نیاز یک رابطه،در غالب فراگیری مهارت روابط عاطفی یا سواد عاطفی  خلاصه میشود . با آموختن سواد عاطفی،یاد میگیرید احساسات خود را در زمان و مکان مناسب ابراز کنید و دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.برای داشتن یک رابطه موفق با آزمون وخطا نمیشود پیش رفت . باید بتوانید این مهارت راکسب کنید بنابراین در این زمینه دروس  غیرحضوری نبوغ عاطفی وجذاب شدن ومحبوب مانذن توصیه میشود.


معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
جذابتر شدن و محبوب ماندن
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه