سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اختلاف سنی معکوس: شانزده سال؟

پرسش

تاریخ ثبت : 26 خرداد 1398
994  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من دختری چهل و چهار ساله هستم با تحصیلات دکتری و تا کنون اهل ارتباط عاطفی با جنس مخالف نبودم و تا جایی که یادم میاد فقط درس بوده و کارهای فوق برنامه. خواستگار جدی هم داشتم که با هیچ کدومشون نتونستم ارتباط عاطفی برقرار کنم. پنج ماه پیش، سر خرید و فروش ماشین با پسری آشنا شدم که شانزده سال از من کوچکتره و ایشون شروع کرد به ابراز علاقه به من. در این پنج ماه، رابطه عاطفی خیلی خوبی با هم داریم و فکر می کنم تا حالا پسری به اندازه ایشون نتونسته من رو درک کنه و خلاصه حسابی من رو هم به خودش علاقه مند کرده. منی که علاقه ای به آقایون پیدا نمی کردم. می دونم رابطه ما به ازدواج ختم نمیشه و می دونم ایشون علاقه داره ازدواج کنه اگه دختر مناسبش رو پیدا کنه. با اینکه با این ارتباط انگار روح جدیدی به زندگیم دمیده شده و کلی با انرژی و پرانگیزه شدم ولی از اینکه آگاهم که این رابطه، سرانجامی نداره، محزون میشم و نمی دونم باید تموم کنم یا اینکه به این رابطه ادامه بدم تا ببینم چی پیش میاد؟ این رو هم بگم که خوب می تونم با فقدان این آدم کنار بیام و از نظر احساسی و عاطفی شرایط روانیم رو کنترل کنم.

مهمترین سوال :
با توجه به اینکه حضور این آقا خلاء عاطفی ام رو پر کرده و احساس می کنم بعد از ایشون دیگه نتونم به پسری علاقمند بشم، اما از اونجایی که فکر می کنم این رابطه بی سرانجامه، به نظرتون باید هر چه سریعتر به این رابطه خاتمه بدم؟ یا ادامه بدم ببینم چی پیش میاد؟!

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه رسول زاده
فاطمه رسول زاده
20 آذر 1398 ساعت 18:51

باسلام

بسیار خوشحالم که حس دوست داشتن و دوست داشته شدن را دارید تجربه میکنید. 

 

برای داشتن احساس، نمیشه صرفا  پارامتر منطقی داشت. احساس از وجود هر آدمی سرچشمه میگیره و با توجه به خصوصیات شخصیتی هر فردی متفاوت خواهد بود، و شما نیز این حس در وجودتون شکل گرفته و براتون ارزشمنده. در حدی که فکر میکنید شاید کس دیگری نتواند این حس رو به شما انتقال بده. 

اما با توجه به توضیحات خودتون شما در برابر جنس مقابل مقاوم و بی تفاوت برخورد میکردید، تا زمانی که با این آقا آشنا شدید. یکی از عوامل مهمی که باعث ادامه ی این ارتباط و رضایتمندی شما شده است عدم وجود جایگاه شما به عنوان یک خانم دکتر و نبود نگاه تان در جهت سنجش این فرد میباشد. شما به صورت آزاد و بدون هیچ قاعده ی انتخابی با این آقا وارد رابطه شدید و روابط عاطفی تان جدی و صمیمی شد.

عامل دوم میتواند اولین تجربه ی شما را نشانه بگیرد به طور جدی این رابطه اولین تجربه ی عاطفی شما بوده است پس میتواند تاثیر جدی بر تفکرات عاطفی ودرونی شما داشته باشد. 

عامل دیگر هم وجود توجهات از سمت این آقا، همان تجربه ی نداشته در گذشته، شما را در این مسیر علاقمند به ادامه راه کرده است .


توصیه ی بنده به شما این است که در ابتدا درونیات و شخصیت زنانه خود را به درستی بشناسید و با توجه به آن، تمایلات عاطفی خود راتقویت و به سمت رشد در جهت شناخت و انتخاب یک فرد مناسب تر نسبت به شرایط تان قرار بگیرید،  به افراد اجازه دهید که به شما نزدیک شوند بدون آنکه شما مقاومت جایگاه و موقعیت را پر رنگ و عامل انتخاب خود قرار دهید. 


به طور کلی و پیرو گفته ی خودتان شاید این ارتباط هیچ سرانجام مطلوبی از نطر شما نداشته باشد و نتیجه ی مطلولی برای شما نباشد و صرفا یک حس عاطفی درونی که آن هم متاثر از وجود هورمون های شادی و لذت و عشق است که به هنگام ارتباط با جنس مقابل در وجود هر انسانی شروع به فعالیت میکند.

برای داشتن تفکری آرام در نگاه اول باید خودمان و خواسته هایمان را به چالش بکشیم، اول به خودتان فرصت ارتباط و انتخاب به دور از هرگونه خط کش های ذهنی که منجر به مقاومت تان میشود بدهید .

ودر گام بعدی ارتباطتان را برای انتخاب گسترده کنید، انتخابی که پارامترهای نزدیک به همدیگر داشته باشید، تا خطاهای شناختی کمتری رادربر بگیرد.


ازاینکه مارا برای مشورت و همدلی خود انتخاب کرده اید سپاسگذارم .

فاطمه رسول زاده 

خانه توانگری طوبی



معرفی درس
رابطه عاطفی بهتر
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه