سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اعتیاد همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 14 فروردین 1398
470  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
من یه خانم ۳۴ ساله، پرستار و شاغلم. ۶ سال پیش ازدواج کردم و یه دختر ۵ ساله دارم. هنگام انتخاب شوهرم خیلی از نظر روحی خوب نبودم و همسرم هم یه مشکل بزرگ داشت که تریاک مصرف میکرد و من باور نمیکردم. ولی بعداز بچه دار شدن مطمئن شدم و بخاطر اینکه هیچکس حمایت نمیکنه من هم تنهایی نمی تونستم یه زندگی رو اداره کنم و از یه طرفی هم خانواده همسرم هم اصرار به ادامه زندگی میکنند، جدا نشدم و واقعا من با وجود این مشکل بزرگ نه با کسی رفت و آمد میکنم و نه همسرم درآمد خوبی داره. شغلش ثابت نیست و هر جا میره سر کار یه سال هم دوام نمیاره و یه کاری میکنه که میاد بیرون. تحصیلات عالیه نداره، هیچ دوست خوبی نداره و با یه آدمایی دوسته که من واقعا ازشون میترسم و تنها نگرانیم برای جدا شدن که یه وقت نتونم درست از دخترم نگهداری کنم. خیلی گیجم. خودم هم اصلا حس خوبی ندارم و از این زندگی هیچ دلخوشی ندارم. چیکار کنم؟ چه کاری درسته؟

مهمترین سوال :
از آینده دخترم نگرانم، تنهام و همه ی اینها باعث میشه که به طلاق فکر نکنم. با وجود اعتیاد همسرم چه راه حلی برای من هست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
25 دی 1398 ساعت 10:47

سرکار خانم ن 

نوشته تان را خواندم 

شرایط بدی که در آن هستید قابل درک است. 

مشکل اصلی اعتیاد هسرتان هست که اگر به لطف خدا کنترل و حل بشود نگرانی های شما از بابت آینده کودکتان تا حد زیادی رفع خواهد شد. 

ابتدا آگاهی خودتان را در مورد معضل  اعتیاد و راه چاره های ان بالا ببرید که در این زمینه برای شما کتابهای خوبی معرفی خواهم کرد. از انجمن های ترک اعتیاد هم میتوانسد راهنمایی بخواهید و مشاوره های خوبی که در زمینه اعتیاد کار میکنند.

سپس سعی کنید همسرتان را با کفتگوی درست و بالغانه به سمت ترک اعتیاد هدایت کنید حالا یا در خانه یا در مراکز ترک اعتیاد. اگر صلاح میدانید از یکی از بزرگترهای فامیل کمک بگیرید تا ایشان را قانع کنید.

مراقب باشید به هیچ وجه به شخصیت و عزت نفس ایشان بی احترامی نکنید. کنترل کردن بیش از حد و سوال و جواب های مداوم هم کنار بگذارید. 

معمولا این مسائل  انگیزه آنها را از بین برده و به سوی مصرف دوباره سوق میدهد. 

برایشان انگیزه ایجاد کنید و حامی شان باشید. 

شما تلاشتان را تا حد امکان بکنید البته نه اینکه خودتان را بطور کامل فدا کنید. متعادل و درست پیش بروید‌. اگر در نهایت با همه اینها نتیجه ای حاصل نشد گاهی جدایی و طلاق آسیب کمتری به فرزند شما خواهد زد تا ادامه زندگی پرتنش کنونی. 

به هرحال جدایی آخرین راه حل و انتخاب خواهد بود. 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
راهی نو برای رهانیدن معتاد از دام اعتیاد نویسنده وولف مترجم ابراهیم چگنی انتشارات راهنما
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه