سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

هدف گذاری سال آینده

پرسش

تاریخ ثبت : 16 فروردین 1398
487  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من، بسته توانگری را تهیه کرده ام و درحال هدف گذاری برای سال آینده هستم. بخشی از هدف گذاری من به پیشرفت شخصیت مربوط میشود و میخواهم مواردی مثل زود از کوره در رفتن، عصبی شدن، استرس کاری را کم کنم. از آنجایی که هدف گذاری باید کمیت داشته باشد، میتوانید من را راهنمایی کنید که چگونه این اهداف را به موارد قابل اندازه گیری تبدیل کنم که پیشرفتم قابل سنجش باشد؟

مهمترین سوال :
در زمینه تعیین هدف برای پیشرفت شخصیتی، مثل‌ جلوگیری از عصبانی شدن بی مورد و افزایش تمرکز، چه معیارهایی را در نظر بگیرم که قابل سنجش بوده و بتوانم در این زمینه پیشرفت کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
22 دی 1398 ساعت 11:21

سلام 

 اینکه به رشد خود اهمیت می دهید قابل ستایش است . برای اینکه با موفقیت بیشتری پیش بروید می توانید به مهارت هایی که برای ارتقا ی آنها تلاش می کنید عدد بدهید . مثلا در حال حاضر به میزان شدت خشم خودتان از ۱۰ چه نمره ایی می دهید ؟ و یا از ۱۰ موردی که منجر به خشم شما می شود در چند مورد قادر هستید از راه صحیح آن را تجربه کنید ؟ 

حال می توانید خودتان هدفی قرار دهید که مثلا برلی خشم تا به حال نمره شما ۸ از ۱۰ بوده و بعد از استفاده از اموزش و مطالعه و تفکر و تمرین بعد از بازه ی زمانی ۶ ماهه چه نمره ایی به خودتان می دهید ؟ اینگونه می توانید پیشرفت خود را بسنجید . 


راه دوم مراجعه به مراکز روانشناسی و استفاده از آزمون های شخصیت و هیجان می باشد که مهارت های شما را در غالب عدد و رقم قابل سنجش می کند . 


موفق و پاینده باشید 

ساجده ودودی 

خانه توانگری  


معرفی کتاب
ارتباط بدون خشونت زبان زندگی / مارشال روزنبرگ

معرفی درس
بسته توانگرشو های 1،2،3
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه