سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

برگشت به زندگی که بخاطر خیانت از هم پاشیده

پرسش

تاریخ ثبت : 28 فروردین 1398
680  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من 34 سالمه و فوق لیسانس حسابداری و کارمند هستم. همسرم هم دکترای مدیریت دارند و کارمند هستند. ایشون چندین بار به من خیانت کرد و بعد از سیزده سال زندگی مشترک و دوتا بچه تصمیم به جدایی گرفتم و جدا شدم. حدودا هشت ماه هست که جداشدم. البته همسر من به جز خیانت هاش، بقیه اخلاق هاش بد نبود و من دوستش داشتم. الان ایشون اصرار به برگشت داره و میگه که من تازه فهمیدم چکار کردم با زندگیم. ولی من نمیتونم باورش کنم. با خودم اینجوری فکر میکنم که اگر بچه نداشتم هیچوقت دوست نداشتم بهش برگردم. چون بچه ها خیلی اذیت میشن میتونم رو خودم کار کنم و تا حدودی زخم هایی که خوردم رو ترمیم کنم. ولی از طرف اون نمیدونم چجوری باید حرفش رو باور کنم. مشاوره نمیاد ولی میگه هر جور دیگه ای بخوای ثابت میکنم آدم قبلی نیستم. سردوراهی قرار گرفتم.

مهمترین سوال :
آیا میتونم به شوهرم اعتماد کنم و به زندگی باهاش برگردم یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
17 دی 1398 ساعت 00:31

باسلام واحترام

با توجه به مسئله ای که مطرح فرمودید نکاتی به ذهن متبادر میگردد که در صورت عدم توجه نمی توان به رابطه موفق اندیشید یکیازباورهایغیرمنطقیدرخیانتزناشوییایناستکهزندگیزناشوییبعدازپیمانشکنیدیگردرستنمیشودوبایستیبهسمتطلاقرفت.اگرچهضربهروحیاینپدیدهبسیاربزرگاستامانهبهاینوسعت.طبیعی است که ⁣بعدازافشایخیانت،نگرانی‌هاوتردیدهایزیادیبهسراغ شما آمده باشد ودرنهایت به این نتیجه رسیده اید که جدایی بهترین راهکار است اما واقعیت اینست که در بسیاری از مواقع خیانت در زندگی برابرطلاق نیست.حالاگر شما در این زمان وبا توجه به آسیبی که دیده اید تصمیمبه بازگشت به رابطه گرفته اید تصمیم دارید رابطهزناشوییرابعدازخیانتازنوبسازید،چند نکته را باید مد نظر قرار دهید :تصمیمبهبازسازی،باعلمبهسهیمبودنهردوطرفدرشکلگیریچنیناتفاقیدرزندگیزناشویی،نشاندهندهدرکمنطقی طرفین دارد..

متاسفانه،خیانترفتاریاستکهبرخیهادرزندگیشانآنراتجربهمیکنندامابهراستیعلتآنچیست؟خیانتدلایلزیادیدارد،ازکممحلیگرفتهتاانتقام و... 

پس اولین اقدام آنست که دلایل خیانت را در زندگیتان به درستی وفارغ از هر نوع هیجانی بررسی کنید، تا بتوانید بررسی کنید که سهم شما چه بوده است.

 پذیرشسهمونقشخودومسئولیتپذیریمهمترینگامدربازسازیاست. یادمانباشدکهپاککردنصورتمسالهازمکانیزمهایدفاعیاست. افرادرشدیافتهومنطقیمیکوشندتامسالهراشناخته،عواملزمینهسازراازبینبردهوراهحلمدارانهبهدنبالتجدیدساختاررابطهباشند.

همچنین راهکارهای زیر را نیز باید بررسی کنید:

*بازنگریدرازدواجوبررسینقاطضعفرابطه تان

⁣*بازنگریدر«خود» وتعارضاتشخصی

⁣*بازنگریدروقایعسرنوشت‌ساززندگی

⁣*گفت‌و‌گودربارهٔاتفاقپیش‌آمده

⁣*شروعدوبارهٔرابطهٔجنسی

⁣*بخشیدنعاملیبرایبازسازیرابطهوشفایرنج‌ها

ضمن اینکه توجه داشته باشید برای بازگشت تنها پشیمانی کافی نیست بلکه همسرتان نیز باید به این نتیجه رسیده باشند که برای جبران کاری که کرده اند مسیر سختی پیش رو دارند وبرای ایجاد اعتماد مجدد وترمیم رابطه نباید از هیچ کاری دریغ کنند .با توجه به اینکه خیانت از جمله مواردیست که مانند یک زخم چرکین هر از گاهی سرباز میکند ،حال فرد را خراب میکند وافکار منفی به ذهنش می آورد ،بهتر است حتما در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید.از ایشان بخواهید که مراجعه به روانشناس باعث تسهیل در امر ترمیم رابطه تان میشود ومقاومت در این زمینه میتواند مشکل را پیچیده تر کند.به وی زمان دهید تا حداقل برای این اقدام فکر کند و به این نتیجه برسد که باید حسن نیتش را در بهسازی رابطه نشان دهد.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
پیوند زخم خورده

معرفی درس
پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه