سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

در رشته تحصیلی نامناسب ادامه تحصیل دادم.

پرسش

تاریخ ثبت : 02 اردیبهشت 1398
482  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و احترام. دختری 34ساله و دانشجوی ترم آخر دکتری تخصصی در یکی از گرایشهای منابع طبیعی هستم، دو ترم هست که به دلیل بی انگیزگی، کارهای رساله دکتری رو انجام ندادم و عقب افتادم. مدتی است از لحاظ روحی روانی به شدت به هم ریخته هستم و به این نتیجه رسیدم که بهترین سالهای عمرم (ده سال) رو صرف تحصیل در رشته ای کردم که هیچ بازار کاری نداره و اگر استخدامی در دانشگاهها و ادارات نباشه هیچ کاری نمیتونم بکنم. حسابی سرخورده ام و پشیمان از مسیری که آمدم. در ابتدای قبولی مقطع لیسانس علاقه ای به رشته نداشتم اما متاسفانه از ترس محروم شدن دوساله از کنکور و... ثبت نام کردم و بعد هم با امید به اینکه با تحصیلات تکمیلی بتونم جایگاه اجتماعی و شغل مناسبی داشته باشم ادامه دادم. اما خب این اتفاق نیافتاد. به شدت به کارهای تحقیقاتی علاقمندم که متاسفانه در کشور ما هیچ دیده نمیشه و بهایی بهش داده نمیشه. دلم میخواست امکانش رو داشتم که رشته مورد علاقه ام مثل پزشکی یا مشاوره رو از ابتدا بخونم اما نه زمانش هست و نه امکانات مالی اش. خیلی ناامیدم و نمیدونم باید چه مسیری پیش بگیرم. احساس میکنم توی مسیر زندگیم گم شدم.

مهمترین سوال :
چجوری میتونم مسیر جدید خودم رو پیدا کنم؟ مسیری که درست باشه و من رو به مقصد برسونه و میسر هم باشه

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سیامک شیری
سیامک شیری
12 خرداد 1398 ساعت 19:05

سلام و وقت بخیر

مرقومه شما را ملاحظه کردم

اول اینکه تا این مرحله از موفقیت در تحصیلات رسیده اید جای تبریک دارد بدانید از خیلی ها جلوتر هستید.و خواهشی که دارم این 2 ترم باقی مانده را تمام کنید چون در رشته و مقطع هستید که افراد کمی تحصیل کرده‌اند، خوشحالم که من خودم به کار پژوهشی علاقه دارید،که مثلا می توان باجذب در هیئت علمی دانشگاه ها این کار را بهتر ادامه داد،یادمان نرود که فقط پزشکی پول نمی آورد که گروهی هم دررشته  پزشکی موفق نشدند،بلکه به همه علم ها احتیاج داریم.به نظرم دچار تله بی ارزشی شده اید این مورد را ازخودتان دور کنید و می توان مهارت هایی که در خود می بینید در کنار تحصیلات تکمیلی که دارید در 2 زمینه کار کنید و به کسب و کار بپردازید.

در مواردی برای موفقیت در کسب و کار احتیاجی به تحصیلات  نیست و فقط در مهارت هایی که دارید می توان موفق شد.

هرگز ناامید نشوید،توکل کنید،تنبلی نکنید و تمرکز کنید و یادمان نرود کشور در زمینه منابع طبیعی و متخصصین این رشته ها در وضع خیلی مناسبی نیست و نیاز به افراد متخصصی مثل شما هست.

در پایان اگر فکر می کنید کمال طلبی منفی ندارید که حتما راجع به این مسئله فکر کنید و نتیجه بگیرید، هیچ موقع برای خواندن رشته ای دیگر دیر نیست.

با آرزوی توفیق

سیامک شیری مربی تحصیلی خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
تمام جهان در من است

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
از اهمال کاری تا پردستاوردی
رهایی از کمال طلبی منفی

توصیه های پیشنهادی
تا رسیدن به هدف از تلاش دست نکشید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه