سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

انتخاب بين فرزند يا نيازهای اوليه خودم

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اردیبهشت 1398
615  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دوازده سال هست که ازدواج کردم و دو فرزند حاصل این زندگیست. از ابتدای زندگی مشکلات فراوانی داشتیم و فرزندان نیز شاهد مشاجرات فراوان ما بودند. همین باعث شد دو سال آخر زندگی را از هم جدا زندگی کنیم و حتی رابطه زناشویی هم نداشتیم. درطی این دو سال، هر دو کلاسها و آموزش های متعددی رفتیم تا حد بسیار زیادی همسرم تغییر کرده به طوری که به ادامه زندگی مشترک امیدوار شدم.
اما اینجا بر سر یک دوراهی بزرگ مانده ام
از طرفی احساس میکنم همسرم جوابگوی نیازهای روحی، جسمی و زناشویی نيست. من مرد هوسراني نیستم كه به داشته هايش راضي نيست، تجربه اين دو سال جدايي براي خودم ثابت شده است كه چنين نيستم.
من با همسرم از نظر ظاهر و مهمتر از آن از نظر روحی دچار معضلات هستم. شاید اگر این معضلات روحی وجود نداشتند، مشکلات ظاهری تا حدودی قابل چشم پوشی بودند.
متاسفانه همسر من ازنظر جنسی (هم فیزیکی و هم روحی) کاملا منفعل هست و اعتقاد دارد فقط مرد باید پیش قدم شود و البته چند بارعلیرغم پیش قدم بودن، پس زده شده ام که غرور و شخصیتم جریحه دار شد.
البته علاوه بر روحیه منفعلانه اش به علت همان طرح واره بازداری، به هيچ عنوان ساحت زنانگي ندارد، بلکه در مقابل کاملا جنجگو است. از طرف دیگر نگران بزرگ شدن فرزندانم در شرایط طلاق هستم. خصوصا اینکه دختر ده ساله ام به شدت حساس و به گفته مشاور در مرز آسیب روحی و افسردگی است.

مهمترین سوال :
نمیدانم در این میان چه کنم؟ به فکر فرزندانم باشم و نیاز های خودم را نادیده بگیرم؟ (در حالی که دائما روحیه مردانه ام در جستجوی نیاز هایش است، تا آرام باشد) و یا به دنبال نیاز های اولیه خودم باشم و طلاق بگیرم (در حالی که نگران آینده فرزندان باشم و در عین حال از دوری فرزندانم در رنج زیاد باشم)
به علاوه چناچه در آینده، فرزندانم دچار مشکلی شوند ممکن است این عذاب وجدان به من دست دهد که من با خودخواهی فرزندانم را رها کردم
به علت بعضی اشتباهات همسرم، حمایت پدرش را به طور کامل از دست داده و در صورتی که من هم ترکش کنم کاملا تنها خواهد ماند. مادری که به شدت از نظر روحی تنها و تا حدی افسرده و دچار مشكلات باشد نخواهد توانست به طرز مناسبی فرزندان سالم و توانمندي پرورش دهد

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
06 دی 1398 ساعت 16:53

سلام پرسشگر گرامی 

نوشته شما را خواندم . البته که شرایط سختی است و هیچ چیز به اندازه بلاتکلیفی در تصمیم گیری سخت نیست. 

نوشته اید که در طی دو سال آخر که جدا زندگی می کردید هر دو از آموزش های متعدد استفاده کرده اید و در حال حاضر به زندگی خانوادگی امیدوار هستید .

مسئله ای که می خواهم یادآور شوم این است که همان طور که خودتان هم به این نتیحه رسیده اید و نسبت به آن اقدام کرده اید این است رابطه نگهداری می خواهد و بسیاری از موارد در ایجاد یک رابطه وجود دارد که احتمالا ما یاد نگرفته ایم و یا اصلا ندیده ایم . حال که این فرصت را پیدا کرده اید می توانید از آن بهره بری بیشتری کنید و یک بار دیگر با آگاهی زندگی مشترک خود را از سر بگیرید . 

در مورد مسئله فرزندتان باید بگویم بچه ها در جریان جدایی باید این مفهوم را درک کنند و متوجه باشند که اگر پددر و مادرشان با هم زندگی نمی کنند چون نمی توانند بیش از این به یکدیگر کمک کنند و در کنار هم شاد باشند و لذت ببدند اما این موضوع مقایرتی با نقش پدر و مادری والدینشان ندارد و تا اخر عمر آنها پدر و مادرشان باقی خواهند ماند . یک کودک باید به این پذیرش برسد که پدر و مادرش بی نهایت او را دوست خواهند داشت حتی اگر با هم زندگی نکنند . البته که در نهایت میزانی از خلا را با خود حمل خواهند کرد اما گاها این بهتر از یک عمر زندگی در تنش و نفرت و بی عشقی است . 


درباره اینکه گفتید نیازهایتان را نادیده بگیرید و این فداکاری را در حق فرزندانتان انجام دهید . ظاهرا این موضوع هم ناکارامد خواهد بود با آموزش و البته عمل به آموزش ها در هر دو طرف می توان تا حدودی نیازها را برطرف کرد . اگر هر یک از طرفین تمرکز خود را روی تغییر خود بگذارد تا طرف مقابل به مراتب نتایج بهتری را خواهد گرفت . 


در این رابطه کتاب ازدواج بدون شکست ویلیام گلاسر ترجمه علی صاحبی را به شما پیشنهاد می کنم. همچنین درس غیر حضوری نبوغ عاطفی (برای هر دوی شما) و درس شفای زنانگی (برای همسر شما) می تواند در رابطه شما‌ موثر باشد . 


از اعتماد شما سپاسگزاریم

ساجده ودودی

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست / ویلیام گلاسر / ترجمه علی صاحبی

معرفی درس
مجموعه نبوغ عاطفی 3
بسته شفای زنانگی 1 و 2 و 3
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه