سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تحقير شدن إز سمت همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 22 آبان 1397
1,288  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام همسر من ٩سال إز من بزرگتره ما ١٢سال ازدواج كرديم و ي پسر ٨ساله داريم هميشه شخصيت منو خورد ميكنه بي ارزش ميكنه مثلا ميگه من ادمت كردم هر چي داري إز من داري تو ارزشي نداري واسه من زندگي من همينه ميخواي بخواه نميخواي برو خونه بابات اين رفتاراش واقعا ديگه ازار دهنده شده واسه من ممنونميشم راهنمايي كنيذ🙏

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
27 آبان 1397 ساعت 09:38

سلام عاطفه گرامی


توضیحات شما مختصر بود. با این حال گاهی اوقات مردانی که زبانی انتقادی و سرزنش آمیز دارند به نوعی دارند خود را از احساس بی ارزشی و بی کفایتی از طریق جبران افراطی روی سر همسرشون ، خالی می کنند. احتمالا این رفتارها  در ارتباط با موقعیتی شبه تهدید کننده و یا انتقاد گر، از سوی همسرتون فعال می شوند. 


فردی که تله نقص و بی ارزشی داره گاهی زبان تند و گزنده ای داره. چنین افرادی برای اینکه با نقص ها و کمبودهای ذهنی خود روبرو نشن به اصطلاح : دست پیش می گیرند که پس نیفتند .


سکوت و انفعال در این گونه موقعیت ها، میتونه باعث تکرار چنین واکنش هایی بشه.  واکنش های احتمالی انتقادی و تحقیرکننده از سوی شما نیز موجب تخریب احساس اقتدار مردانه شان که وجود آن برای یک مرد بسیار ضروری است شده و موجب واکنش هایی گاها انفجاری همراه با سرزنش و تهدید خواهد شد.


اتخاذ موضوعی جرائتمندانه به شکلی که بتوانید خواسته های خود را به صورت شفاف مطرح نموده ، به احساس اقتدار ایشان از طریق بیان برخی ویژگی های مثبت شان اعتبار بخشیده و در عین حال مجبور نباشید او را مقصر و یا مسبب مشکلات بدانید موجب ایجاد گفتگویی سالم و بدون تنش خواهد شد. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه