سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خیلی میگه که دوستم داره، ولی من مطمئن نیستم

پرسش

تاریخ ثبت : 24 خرداد 1398
1,185  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با پسری در رابطه ام که دوستش دارم و مدام بهم میگه که بسیار دوستم داره و مهمترین قسمت زندگیش هستم
مشغله ی درسیش زیاده و همین باعث شده کم همدیگه رو ببینیم. من همیشه دلتنگشم و بشدت مشتاق فرصتی که ببینمش. اما این رغبت رو در اون نمیبینم.اگه بخواد میتونه بیشتر فرصت باهم بودنمونو فراهم کنه اماهمیشه میگه خیلی درگیر درسم و اگر گله کنم میگه چرا درکم نمیکنی....
ابراز عشقش رو باور کنم؟ مگه میشه عاشقم باشه و دلتنگم نشه؟
راجع به این قضیه با خودش صحبت کنم ؟

مهمترین سوال :
سلام خدمت شما
من مدتیه که تو یه رابطه هستم. قصدمون هم ازدواج نیست
طرف مقابلم همیشه سعی میکنه عشقشو به من ابراز کنه، ادعا میکنه که خیلی زیاد دوستم داره... ولی چیزی که هست اینه که ایشون چند ماه دیگه یه آزمون سخت داره که برای مسیر شغلی و تحصیلی آینده ش بشدت نتیجه ش مهمه، هم برای خودش هم برای من‌. و به همین دلیل ما خیلی کم همو میبینیم و در ارتباطیم. هفته ای یه بار همو میبینیم، و در روزم تقریبا یک ساعت چت میکنیم یا تلفنی صحبت میکنیم.
چیزی که منو دچار تردید کرده، اینه که اون هیچوقت تلاش زیادی نمیکنه برای دیدنم . درگیر درسه اما زیاد پیش میاد که وقت تلف کنه برای کارای دیگه... چرا اون تایما رو برای بیشتر دیدن من نمیذاره؟
حتی حس میکنم همون هفته ای یه بارم اگه من کنسل کنم ناراحت نمیشه...
ابراز عشقش همیشه کلامیه. از کجا باور کنم که راست میگه؟
من واقعا حس میکنم دوستم داره اما برام عجیبه که چطور دلش برام تنگ نمیشه؟!
این نشون نمیده که ابراز عشقش همه ش ادعاست؟
برام مهمه که جواب این سوالو پیدا کنم‌. چون دارم سختی دوری و دلتنگی رو تحمل میکنم.باید بدونم رابطه مون ارزششو داره یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
24 آبان 1398 ساعت 23:33

باسلام واحترام

در آنچه شما مطرح فرمودید نکاتی وجود دارد که در صورت توجه به آنها میتوانید ذهنتان را در این زمینه مدیریت کنید.

اولین مورد اینست که رابطه عاطفی در ذات خود دلبستگی وهیجان لذت بخشی را به همراه دارد ،خصوصا در ابتدای رابطه که طرفین علاقه دارند زمان بیشتری را با یکدیگر باشند.اما این علاقه نباید در طرفین این توقع را ایجاد کند که به دلیل وجود علاقه ،پس باید دیدار در هر زمان وجود داشته باشد.

نکته دیگر اینست که وجود علاقه ودلبستگی یک قسمتی از رابطه است وقسمتی دیگر الویت های طرفین است. مثلا ممکن است الویت شما در رابطه تان این باشد که وقت و زمان زیادی را باهم باشید وحتی شاید بتوانید برای دیدن ایشان از انجام کار دیگرتان صرف نظر کنید اما ایشان الویتشان در زندگی پیشرفت باشد.بنابراین اولین نقطه تعارض و سوالات بی پاسخ در ذهن ایجاد میشود ( مثلا اگر مرا دوست دارد چرا زمان کافی نمیگذارد؟ یا....).

اما شما مطرح فرمودید که ایشان آزمونی سرنوشت ساز دارند ومسیر شغلی ایشان با نتیجه این آزمون تعیین میشود بنابراین دور از ذهن نیست که فرد باتوجه به الویتش وازمون مهمی که دارد کمتر بتواند برای دیدار شما و وقت گذرانی ،زمان بگذارد اما حداقل محبت  بصورت کلامی دارند وتوضیح منطقی درباره کم شدن ملاقاتشان داده اند. همچنین ابراز علاقه در همه به یک صورت نیست پس نیاز است که به تفاوت های شخصیتی افراد توجه شود وبه این نکته توجه داشت که اگر طرف مقابل مانند ما ابراز علاقه نکرد،زمان نداشت والویتهایمان با یکدیگر متفاوت بود دلیل بر دروغین بودن احساس علاقه طرف مقابل است. اما پیشنهاد میشود:
اگر احساس می کنید،کسی که با او هستید درکتان نمیكند یا احساساتتان را نمیفهمد و به نیازهایتان پاسخ نمیدهد، حرف هایتان را مخفی نکنید،نیازها و هیجان های خود را با او در میان بگذارید.
شاید باز هم پاسخ مناسبی ندهد و یا شما قانع نشوید،اما حداقل شما اطمینان حاصل میکنید که پیش داوری نکرده اید و به طور واضح و روشن خواسته هایتان را با او درمیان گذاشته اید و اینگونه راحت تر می توانید در مورد رابطه تان تصمیم بگیرید.
این گونه رفتار کردن بهتر از انتظار برای فهمیده شدن و رنج کشیدن است.
 يادتان باشد حتی صمیمی ترین دوست و یا...هم ممکن است از آنچه در ذهن شما می گذرد بی خبرباشد.

نکته نهایی اینکه ایشان قصدشان باتوجه به آنچه فرمودید یک رابطه دوستی است وقصد ازدواج وجود ندارد، بنابراین بازهم عاقلانه به نظر میرسد که در زندگی به مسائلی بیشتر توجه کنند که الویت مهمتری وسرنوشت سازی دارند.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
بسته کامل نبوغ عاطفی (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه