سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم رابطه خوب با مادر همسرم

پرسش

تاریخ ثبت : 17 اسفند 1397
913  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۳۰ سال دارم فوق لیسانس و مادر یک فرزند ۲ ساله.رابطه ام با همسرم خوب است اما مادر ایشون افکار قدیمی دارن و دلشون میخواد مثل دوران گذشته عروسها به ایشون خدمت کنند و رابطه خوبی با هیچ کدوم از عروسها ندارند.هفته ای یک بار به دیدنشون می ریم اما من به شدت دچار استرس و تپش قلب میشم چون اکثر اوقات یا کنایه میزنن یا رفتار نامناسب دارن.به زور جوالب سلام من رو میدن اصلا به من غذا و میوه یا چای تعارف نمیکنن در حالی که با شوهرم و پسرم گرم میگیرن.هر دفعه دیدنشون میریم چیزی براشون میبرم اما اصلا تشکر هم نمیکنن.هیچ حس خوبی بهشون ندارم به حدی که دلم میخواد از زندگیم حذف بشن . کوچک ترین اشتباه یا سهل انگاری من رو در رابطه با خودشون زود به دخترشون گزارش میدن وذهنیت ایشون رو هم منفی میکنن.

مهمترین سوال :
چه کار کنم از این همه کینه ای که از ایشون به دل دارم و بار منفی که حتی از فکر کردن به ایشون بهم دست میده خلاص بشم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
28 تیر 1398 ساعت 16:51

بانوی گرامی سلام

قابل درک است که برقراری رابطه در آن خانه با توجه به رفتارهایی که شما به آنها اشاره کردید چالش برانگیز می تواند باشد و شما را دچار استرس و نگرانی می کند. در چنین موقعیت هایی جدای رفتاری که شما از طرف مقابلتان می بینید،  می توانید بررسی کنید که چه افکاری از سر شما می گذرد؟ این فکر ها برای شما چه معنایی دارد . مثلا وقتی میوه  و چایی تعارف نمی کنند به شما ، معنی که شما به این رفتار می دهید چیست؟ اینجور رد یابی افکار  در موقعیت ها شناخت شما را ازخودتان بالاتر می برد. متوجه می شوید که بین موقعیتی  که درش قرار می گیرید و رفتاری که از خود نشان می دهید .در واقع افکارتان هم وجود دارد و اگر چه ما هیچ کنترلی بر شیوه فکر کردن و تعبیر و تفسیر دیگران همینطور شیوه رفتار کردنشان نداریم . اما با تغییر نگرش خودمان، تقویت احساس ارزشمندیمان می توانیم به شیوه ای جراتمندانه ابراز عقیده داشته باشیم و احساسات خودرا بیان کنیم و راهی برای برآورده کردن نیازهایمان داشته باشیم. و نهایتا رفتاری از خود نشان دهیم که موثر تر باشد.

به کینه ای که از ایشان به دل دارید اشاره کردید، در واقع این احساسات به واسطه عدم ابراز در موقعیتهای مختلف و سکوت های مکرر ممکن است در دل شما شدت گرفته باشد و بلاخره مثل دینامیتی در موقعیتی که شاید چندان هم تناسبی با واکنش شما نداشته باشد منفجر شود.پیشنهادی که برای شما برای برون یافت از این چرخه معیوب دارم این است که ابتدا افکار خود را رد یابی کنید. ببینید که چه فکر هایی را در سر در رابطه با رفتار ایشان دارید. این افکار چه معنی برای شما می دهید. این معانی را به چالش بگیرید و  در این صورت است که احساسات شما می تواند تغییر کند و نهایتا رفتاری متفاوت از خود نشان دهید.

از اعتمادی که به ما داشتید سپاسگزارم

مونا گوشه

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
ارتباط بدون خشونت
زندانیان باور

معرفی درس
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه