سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با پسری که ایران نیست و گفته برمیگرده رابطه ام رو ادامه بدم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 18 شهریور 1397
1,022  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام آقای دکترشیری.دختری ۲۹ ساله هستم.پنج سال پیش با پسری یک سال بزرگتر از خودم وارد رابطه عاطفی شدم.قرار بود رابطه ما به ازدواج منجر بشه که با مخالفت خانواده پسر روبه رو شدیم.(خانواده شون مشکل شخصی با من نداشتندوکلا به ازدواج اعتقادی ندارند)متاسفانه این آقا برای تحصیل به خارج از کشور رفتند ولی رابطه ما ادامه پیدا کرد.قرار بود من هم برم پیشش که نشد.به من قول داد که درسش ۳ ساله تموم میشه و برمیگرده.الان سه سال گذشته و چندماهه درسش تموم شده و قرار بود تابستون بیاد.ولی بازهم برگشتش رو تعویق انداخته و گفته ۶ماه دیگه صبرکنم.در این مدت دوری جروبحث زیاد داشتیم که اکثرا بخاطر دوری بوده.من خیلی خسته و ناامیدم.خانواده هم حمایتش نمیکنه و این آقا گفته خودش به تنهایی میاد جلو.من خیلی دوسش دارم و بخاطرش موقعیت های ازدواج زیادی هم از دست دادم.ولی الان نمیدونم چیکارکنم.به این رابطه ادامه بدم؟ اعتماد کنم که برمیگرده؟ خیلی افسرده شدم...لطفا کمکم کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
19 شهریور 1397 ساعت 14:20

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم. آنچه که در شرایط کنونی از اهمیت برخوردار است، مخالفت خانواده ایشان و نوعی حالت بلاتکلیفی از سوی این آقاست.

درخصوص عدم حمایت خانواده توجه داشته باشید که شما به عنوان یک دخترخانم؛ سزاوار این هستید که با احترام به عنوان یک عروس وارد خانواده ای شده و مورد پذیرش آنها قرار بگیرید. آیا در صورت ازدواج با ایشان، این مهم برای شما فراهم می شود؟ در عرف جامعه ما خانواده هانقش بسیار مهمی در زندگی جوانان و ازدواج آنها دارند، آیا عدم پذیرش از سوی خانواده همسربرای شما قابل تحمل است؟ در صورتی که ایشان واقعا تمایل به ازدواج داشته و بخواهد به تنهایی اقدام کند؛ خانواده شما راضی به ازدواج شما با پسری می شوند که به تنهایی و بدون خانواده به خواستگاری شما خواهد آمد؟


با توجه به مدتی که در این رابطه بوده اید، برای اینکه بتوانید تکلیف رابطه را نهایی کنید بهتر است بالغانه تصمیم بگیرید. شما می توانید خوبی ها و امتیازات این آقا راکه سبب تمایل شما به ایشان شده برایش بگویید و نهایتا اعلام کنید که اگر بناست تصمیمی برای آینده مشترک تان بگیرید ترجیح می دهید ایشان با خانواده اقدام کند و البته مسئولیت راضی کردن خانواده نیز به عهده خود ایشان خواهدبود. در پایان، برای این درخواست، یک بازه زمانی تعیین کنید (مثلا یک ماه). 

چنانچه در این مدت تلاشی از سوی ایشان صورت نگرفت و خانواده اش همچنان مخالف بودندو ایشان نیز خواستار صبر بیشتر از سوی شما بودند؛ بهتر است سختی های ترک عاطفی را پذیرفته و ختم رابطه را به ایشان اعلام کنید و در چنین شرایطی بیش از این سرمایه گذاری عاطفی نفرمایید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه