سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور اطمینان نامزدم را جلب کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
371  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من درمورد اشتباه گذشته ام با نامزدم صحبت کردم. اون یه کم دو دل و نگران که با اولین رابطه جنسی با من چه حسی به اون دست خواهد داد، با توجه به اینکه از گذشته من اطلاع داره. نمیدونم بعد از یک سال که از آشنایی ما می گذرد، با این مساله کنار آمده یا خیر؟ فقط نگران اینم که نکنه این مساله مشکل ساز بشه. ایشون یه کم کمال گرا هستند. ولی با وجود این مشکل عاشق من هست.

مهمترین سوال :
به نظرتون چطور میشه خیالش رو راحت کرد؟ من واقعا میخواستم باهاش صادق باشم و همدیگه رو خیلی دوست داریم. خودش میگه دارم سعی میکنم باهاش کنار بیام

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
16 اسفند 1398 ساعت 14:17

با سلام

وقت شما بخیر


نوشته تان را خواندم. توضیحات شما بسیار مختصر و نیازمند بررسی ها و پرسش های بیشتری جهت ارائه پاسخ مناسب ست. با این حال این موضوع قابل بررسی ست که ما در یک رابطه عاطفی جدید ، تا چه میزان از گذشته خود را می گوییم؟ و این بازگویی های گاها نامتناسب، چه بارِ حساسیت زایی را برای فرد مقابل به همراه خواهد داشت؟

مساله این است که هر فردی در یک رابطه عاطفی به میزانِ موثری از صداقت، نیاز دارد. در عین حال،  موضوع دیگر این است که در پس این بازگویی ها، چه ضرورت هایی فرد را وادار به بیان آن می کند؟ و آیا صداقت، به معنای بازگویی هر چیزی ست؟


گاهی صداقتِ اجبارگونه،  و از هر دری از گذشته سخن گفتن،  بیشتر موجب تزلزل و بی ثباتی عاطفی و شناختی فرد مقابل می شود.  بنابراین برای ایجاد امنیت مهم است که روند کنونی رابطه را به شکلی راهبری نمایید که لازم نباشد پیوسته بابت گذشته تان توضیح بدهید. بلکه با گفتگوهای کارامد سعی در ساختن رابطه ای داشته باشید که طرفین با قبول محدودیت های آن ، بودن در آن را پذیرفته اند.


با تشکر از شما

شایان غدیری


دوره حضوری پیشنهادی:

من بهتر


معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه