سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

احساس می کنم دوستم ندارد

پرسش

تاریخ ثبت : 25 اسفند 1397
971  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
من و همسرم پزشک 27 و 30 ساله هستیم، ما به مدت 5 سال دوست بودیم و همدیگر رو بسیار دوست داشتیم. تا عقد هم پیشرفتیم. بعد از 2 سال هنوز عروسی نکردیم. همسرم از وقتی امسال در تخصص پزشکی قبول شد، اعتماد به نفسش خیلی افزایش پیدا کرد و احساس میکنم دیگه من رو دوست نداره و حتی عجله ای هم برای عروسی نداره. البته شاید مداخلات خانواده ی من هم بی دلیل نبوده باشه اما از من توقع داره همه کاری براش بکنم، از ماشین و جهاز و... سرد بودن من در رابطه رو بهونه میکنه. که تو یخی و آرومی و... بارها گفتم به خانواده ام کاری نداشته باش، من همینم که هستم و نهایت حسابی که میتونی روی من بکنی درآمد خودم هست. هر چند خودش هم از خانواده ی متمولی نیست. خلاصه دیگه احساس نمیکنم مثل قبل دوستم داشته باشه.

مهمترین سوال :
میشه برگشت به حالت گذشته؟ میتونم اعتماد کنم که حتی اگر برگشت بعد از مدتی مجدد به من بی احساس نشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
11 بهمن 1398 ساعت 16:50

سلام . 

از اینکه به ما اعتماد کرده و مساله تان را با ما در میان گذاشته اید از شما سپاسگزاریم .

نوشته تان را خوندم . بیان کردید که 5 سال با همسرتان رابطه دوستانه داشته و اکنون حدود دوسال از دوران عقد شما می گذرد و همسرتان اشتیاقی برای شروع زندگی از خود نشان نمی دهند و احساس می کنید مثل قبل به شما علاقمند نیستند. این موضوع که برای همسرتان مانند قبل دوست داشتنی نیستید بسیار ناراحت کننده است و درک می کنم که تا چه حد از این بابت ناراحتید.

اینکه همسرتان در ازمون تخصص موفق شده اند تحسین برانگیز است چه عاملی باعث شده است که شما آن را به عنوان عاملی برای فاصله گرفتن ازخودتان ادرنظر گرفته اید؟ برای اینکه این عامل را حذف کنید چه اقداماتی می توانید انجام دهید؟ با توجه به اینکه شما نیز در این رشته درس خوانده و توانایی لازم را دارید می توانید در کنار همسرتان ، شما نیز به دنبال کسب تخصص خود بوده و از این جهت کمتر احساس نابرابری کنید. دلیل دیگری که برای این احساس بیان کرده اید مداخلات خانواده تان بوده است .راه حلی که در این بین می توانید در نظر بگیرید این موضوع می تواند باشد که جلوی این رفتار را از طرف خانواده گرفته و اگر توانایی آن را ندارید از همسرتان برای حل این مورد درخواست کمک کنید . به ایشان توضیح دهید که شما نیز با این روش موافق نبوده واین شیوه رفتاری بر خلاف میل شما نیز هست .کارآمدی این ابراز می تواند این باشد که همسرتان همراهی و درک شما را احساس کرده و بر صمیمیت رابطه شما می افزاید.

 اینکه همسرتان اعتقاد دارند که شما سرد هستید و آرام ، منظورشان دقیقا چیست؟ چه انتظاری از شما دارند که بر آورده نمی شود؟ تا چه حد با خواسته های ایشان آشنایی داشته و در صدد رفع آنها بر می آیید؟ 

 در اوایل هر رابطه ای شور  و هیجانی که در ارتباط بین دو نفر وجود دارد به مرور کاسته شده تا به حد نرمالی برسد . بنابر این نگرانی فعلی شما می تواند به تعادلی که در رابطه شما ایجاد شده است مربوط باشد. می توانید درباره نگرانی خود با ایشان گفتگو کرده و دلایل چنین احساسی را از ایشان بپرسید.

دوست عزیز در هیج رابطه ای نمیتوان بر دوام احساسات قطعیتی تعیین کرد .رابطه را ما هستیم که می سازیم و طراوت هر رابطه را نیز سبک رفتار و برخوردهای ماست که تعیین می کند . بنابراین نمیتوانید در مورد اینده احساساتان بدون در نظر گرفتن نقش خود پیش بینی داشته باشید. نگرانی داشتن بابت اینکه احساس همسرتان به شما کاهش پیدا کند و رفتارشان تغییر کند به خودی خود می تواند عاملی برای سردی رابطه شده و بر نوع رابطه شما تاثیر منفی بگذارد . اجازه بدهید هر گاه چنین اتفاقی افتاد درباره آن تصمیم بگیرید .  گام مثبت شما در حال حاضر گفتگو با همسرتان درباره نگرانی خود و بیان انتظارتان از شکل رابطه تان با ایشان است .

مطالعه کتاب توصیه شده می تواند در بهبود رابطه و احساس شما مفید باشد.

امیدوارم مسیر زندگی تان همیشه هموار و روشن باشد.

نسرین قربان زاده _خانه توانگری طوبی 


معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست ویلیام گلسر

معرفی درس
رابطه عاطفی بهتر
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه