سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا با پدرم در مورد کم کردن مهریه صحبت کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 29 اردیبهشت 1398
568  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری 25 ساله هستم و پس از یک سال گذشتن از رابطه شریک عاطفی ام یک جلسه با خانواده به خواستگاری آمده و در این جلسه بحثی در خصوص مهریه نشده است.
اما با توجه به بک گراند ذهنی که من از پدرم برای ایشان ساختم، ایشان از من درخواست دارند که با پدرم در خصوص کم بودن مهریه صحبت کنم.
من هم درخواست ایشان را نپذیرفتم و گفتم خودت با پدرم صحبت کن و این موضوع باعث بحث و بهم ریختگی در رابطه مان شده است.

مهمترین سوال :
آیا من باید برخلاف میل پدرم رفتار کنم و با اینکه میدانم با مخالفت پدرم روبرو خواهم شد در این مورد با او صحبت کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
14 آذر 1398 ساعت 16:13

سلام . از اعتمادی که به ما کردید و مساله خود را با ما در میان گذاشتید از شما  سپاسگزاریم. 

در رابطه ای هستید که مایلید به ازدواج ختم شود. مهریه از جمله مسایلی است که بهتر است  قبل از اینکه خانواده ها در جلساتشان درباره آن به تبادل نظر بپردازند ، دو طرف رابطه خودشان درباره میزان آن با هم به توافق رسیده باشند .درباره شما نیز بهتر است چنین اتفاقی بیفتد . بیان نکردید که خودتان با مهریه مورد نظر فرد مورد علاقه تان موافق هستید یا خیر؟  اگر با نظر ایشان موافق نیستید سوالی که پیش می آید این است که چه عاملی باعث می شود که  نظر ایشان را علیرغم میل باطنی  و نظر خودتان بپذیرید ؟ در صورت توافق با ایشان ، به نظر می رسد با توجه به ارتباط نزدیک تر و صمیمیتی که شما با پدرتان دارید موضوع را خودتان با خانواده تان مطرح کنید .اگر فرد مورد علاقه شما موضوع را مطرح کنند احتمال اینکه گفتگوی آنها به سمتی غیر دوستانه و غیر قابل برگشت پیش برود وجود خواهد داشت و در این صورت ترمیم رابطه برای هر دوی شما کار دشواری خواهد بود . بنابراین با توجه به اینکه شما در سنی هستید که توانایی تشخیص و انتخاب های بالغانه ای از شما انتظار می رود ، به صورت محترمانه و کاملا پذیرای نظر پدرتان ، با ایشان گفتگو کنید. اینکه شما مایلید  نظر مساعد پدرتان را در ازدواجتان  جلب کنید بسیار تحسین برانگیز و قابل ستایش است  .می توانید با پدرتان درباره محاسن فرد مورد علاقه تان و میزان علاقمندی خود صحبت کرده و در خلال گفتگویتان به مبحث مهریه نیز اشاره کنید . شمایید که تشخیص می دهید ادامه گفتگو در این باره به آرامی طی خواهد شد یا بحث به اختلاف نظر کشیده خواهد شد .

امیدوارم مورد پیش آمده برایتان با آرامش حل شود .مسیر زندگیتان همواره روشن....

نسرین قربان زاده _خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه