سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کمبود اعتماد به نفس پدرم

پرسش

تاریخ ثبت : 01 خرداد 1398
648  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. پدرم جواب هیچ کسی رو نمیتونه بده یه جوری شده همه سوارش میشن اینجوری میگم چون واقعا دارم عذاب میکشم. از یه طرف نمیتونم ببینم اینطوری ازش سواستفاده میشه از یه طرف کاری از دستم برنمیاد و این دیوونم میکنه. مادر من زن خوب و مهربونیه ولی متاسفانه با پدرم خیلی مواقع خوب برخورد نمیکنه و اکثرا پدرم رو سرکوب میکنه. من احساس میکنم یه دلیل رفتار پدرم میتونه رفتار مادرم باشه هر سری هم تذکر میدم به مادرم عصبانی میشه میگه تو دخالت نکن. من طاقت ندارم ببینم بابام نمیتونه جواب کسی رو بده و از حقش دفاع کنه. چیکار کنم؟

مهمترین سوال :
من بسته شخصیت سالمتر رو کامل گوش دادم. حتی من ارزشمند و کلی فایل دیگه. چیکار کنم این اعتماد به نفس ساخته بشه

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
15 آذر 1398 ساعت 23:40

سلام . وقتتان به خیر .

نامه شما را خواندم . از اینکه دختری هستید که تا این حد نگران شرایط روحی وروانی پدرتان هستید و تمام سعی تان را برای بهبود روابط ایشان و ارتقاء سطح اعتماد به نفسشان  انجام می دهید ، تحسینتان می کنم .

اینکه شما مایلید که شرایط پدرتان عوض شود و به گونه ای تغییر کنند که دیگر به کسی باج ندهند ، قابل درک است اما آیا خودشان هم به انداره شما از این شرایط ناراضی هستند؟ اگر ناراضی اند چطور است که تلاشی برای تغییر این شرایط در برابر افراد مختلف و مادرتان نمی کنند و اگر ناراضی نیستند چه عاملی  باعث شده است که شما تصمیم به تغییر شرایط ایشان گرفته اید؟  در چه موقعیت های دیگری شما نقش ناجی را در خانواده یا در ارتباطات دیگرتان بر عهده دارید؟  همان گونه که ذکر کرده اید ، مادرتان از برخورد های شما احساس خوشایندی ندارند . لازم است توجه کنید که شما بهتر است در رابطه والدینتان وارد نشده و مثلث سازی نکنید . بیان کرده اید که پدرتان در اغلب ارتباطاتشان سرکوب شده و از ایشان سوء استفاده می شود ( نقش قربانی را به پدر داده اید ) .یکی از دلایل موثر این شیوه رفتاری پدر را  برخوردهای نامناسب مادرتان می دانید ( نقش جلاد به مادر )  و خودتان هم با توصیه ها و تذکرهایی که به مادر می دهید و حمایتهایی که از پدر می کنید ناجی هستید (نقش رابین هود ) .لازم است از فرآیند مثلث سازی خارج شده واجازه بدهید که والدینتان خودشان بر طبق الگو های رفتاری خودشان با هم تعامل داشته باشند .

 دوست عزیز همین که شما از نظر عاطفی کنار پدرتان هستید و با او همدلی می کنید ارزش فراوانی دارد . در فکر تغییر دادن پدرتان و یا به صورت کلی تفییر دادن دیگران نباشید . ما توانایی و مجوز تغییر دادن دیگران را نداریم . بنابراین از کمک به پدر در این زمینه تا زمانی که خود ایشان احساس نیاز کرده و از شما درخواست کمک داشته باشند پرهیز کنید .

امیدوارم مسیر زندگیتان  همیشه روشن و هموار باشد.

نسرین قربان زاده  

خانه توانگری طوبی 


معرفی کتاب
پرورش توانایی اظهار وجود وقاطعیت ترجمه دکتر قاسم نظیری / انتشارات آستان قدس رضوی

معرفی درس
رهایی از مهرطلبی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه